Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2004, 23:41   #4
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
"I think this it is in their blood. It is something genetic. I have not researched this, but there is no other way to explain this," Hazan added. "Don't believe an Arab, even one who has been in the grave for 40 years."

Als er al iets genetisch bepaald lijkt dan is het wel het Joods gevoel voor humor en het Arabisch gebrek eraan.

Die fundamentele tegenstelling vind je zelfs terug in de Hadith. En zo lijkt de grap die Joden uithaalden met een Arabische vrouw en hun schertsen met Mohammed de aanleiding geweest te zijn van het uitroeien van een complete Joodse stam door Mohammed en zijn humorloze Arabieren.
Ik ken zelf een humorloze Duitser die 6 miljoen joden in de gasovens heeft geduwd. Die zal stiekem Arabische genen gehad hebben zeker?

En ik lach me elke dag krom met de fijnzinnige practical jokes die de Israeli's uithalen met dat hek. 10 kilometer rondlopen om op je eigen plantage te kunnen werken, een echte dijenkletser. Of dat gedoe aan de checkpoints met vrouwen die moeten bevallen maar pasje X of Y missen.

En hier nog een geschiedenislesje: toen de Moren Spanje veroverden, werden ze door de daar aanwezige Joden onthaald als bevrijders. Ze waren immers veel toleranter tegenover ander godsdiensten dan de Spaanse christenen. Het ging zelf zo ver dat de Spanjaarden de Joden ervan beschuldigden van een 'vijfde kolonne' te zijn die de Moren hadden geholpen met de invasie. Het kan verkeren.
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden