Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2004, 23:43   #17
joppe
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vandenbroucke
Beste Joppe,

Ik weet niet waar je het haalt dat ik een "Belgicist" ben. Ik beschouw me helemaal niet zo. Ik denk dat er in de toekomst meer Vlaamse zelfstandigheid zal zijn op verschillende domeinen, en ik vind dat een goede zaak: de Vlamingen denken over een aantal problemen anders dan de Franstaligen, onze situatie is ook anders, en het is dus een goede zaak dat we het beleid voor Vlaanderen beter kunnen afstemmen op wat nodig en gewenst is in Vlaanderen. Zo hoop ik dat we tijdens deze regeerperiode het beleid inzake verkeersveiligheid kunnen overdragen naar Vlaanderen.

Het enige probleem is dat je in het parlement voldoende grote meerderheden (zogenaamde "bijzonder meerderheden") moet vinden om stappen te zetten in de richting van meer Vlaamse zelfstandigheid.

Frank
Beste Frank, ik beweerde helemaal niet dat u Belgicist bent, ik kende uw persoonlijk standpunt hieromtrent helemaal niet en ben zelfs aangenaam verrast door uw overtuiging hieromtrent.
Maar ik had het over de partij waartoe u behoort: u kunt toch moeilijk ontkennen dat de SPA duidelijk Belgicistisch ingesteld is.
Ik stel voor dat u mijn vraag nog eens opnieuw leest.