(Hetvrijevolk.com) Pamela Hemelrijk - Dat is toch wel héél toevallig: van alle staatshoofden en regeringsleiders ter wereld die thans aan de macht zijn, hebben er 48 bij elkaar op school gezeten! Menigeen zal zich er wel eens over verbaasd hebben dat sommige mensen helemaal vanuit het niets een bliksemcarrière maken in de politiek. Balkenende is een fraai voorbeeld. Karzai ook. En anders wel Barack Obama.
Nu wil het geval dat Balkenende in 1985 een opleiding heeft gevolgd bij een Amerikaans instituut genaamd International Visitors Leadership Program. Hij was daar een jaargenoot van Sarkozy.
Ach, zult u zeggen, het is toch zeker zijn goed recht om een cursus in Amerika te volgen?
Maar het geval wil dat maar liefst 48 staatshoofden en regeringsleiders die nu aan de macht zijn deze cursus hebben gevolgd. Dat is wel een astronomisch hoog slagingspercentage, als ik zo vrij mag zijn. Zie deze link voor een overzicht van de luitjes die met goed gevolg een IVLP cursus hebben voltooid, en die nu premier, president of staatshoofd zijn.
Wat zou dat voor instituut zijn, dat aan de lopende band wereldleiders uitbraakt?
En ja hoor, daar duikt zoals gebruikelijk weer de naam Rockefeller op. Nelson himself blijkt in 1940 aan de wieg van deze organisatie te hebben gestaan. En het instituut wordt, zo maak ik uit hun eigen website op, “gesubsidieerd door het Bureau of Educational and Cultural Affairs van het US State Department”. Goed idee van de Amerikaanse regering. Zo hou je internationaal nog eens een vinger in de pap.
De IVLP website meldt zelfs vol trots dat het nog veel meer wereldleiders tot zijn oud-leerlingen mag rekenen: “Alumni of the International Visitor Leadership Program include 150 current and former chiefs of state and heads of government, more than 600 cabinet-level ministers, and thousands of prominent figures in various disciplines around the world. Among the most well known are Margaret Thatcher, F.W. De Klerk, Anwar Sadat, Indira Ghandi en Tony Blair.” Toe maar!
Als u nu nog steeds denkt dat het allemaal toeval is, dan is er volgens mij geen hoop meer voor u. Dan gelooft u alles wat de autoriteiten u op de mouw spelden. We kunnen stemmen tot we een ons wegen; we worden ondertussen al 50 jaar geregeerd door de Council on Foreign Relations, de Trilaterale Commissie, de Bilderberg Conferentie, het US state Department en het International Visitors Leadership Program. Wat zullen ze deze week weer een reuze schik hebben met z’n allen, op de Bilderberg Conferentie in Chantilly.
PS. Ik heb nog geprobeerd om na te gaan of Job Cohen soms ook een cursus bij het IVLP heeft gevolgd, maar ik heb niks kunnen vinden omdat burgemeesters niet worden vermeld.
Toch verwed ik er een krat Jack Daniëls onder dat hij ook een oud-leerling is; het is de enige verklaring die ik kan verzinnen voor het feit dat hij aan de lopende band prijzen krijgt toegekend door landen die geen benul hebben waar Amsterdam ligt, laat staan hoe Amsterdam wordt bestuurd.
Onlangs weer de ‘prestigieuze Martin Luther King Award’ uit Amerika en het Kruis van Verdienste van de Republiek Letland, if you please.
Letland, for god’s sake! Hebben ze daar niks beters te doen dan Nederlandse burgemeesters bekronen waar ze nog nooit van hebben gehoord? Nederland peinst er niet over om pakweg burgemeesters in Albanië of Georgië met eerbewijzen te overladen, en terecht. Wat weten wij van de gemeentepolitiek in Tirana en Tbilisi? Niks, en het interesseert ons ook geen ene mallemoer.
Ik voorspel bij deze dat Job Cohen, voor hij de pensioengerechtigde leeftijd bereikt, nog een torenhoge functie krijgt bij de VN, de NAVO, de Wereldbank of de EU. Als hij al niet, tegen alle desastreuze PvdA peilingen in, toch nog eindigt als premier van Nederland. Als ik ongelijk krijg, zal ik in het stof gaan. Dat beloof ik plechtig.
Bron: Hetvrijevolk
|