Los bericht bekijken
Oud 26 februari 2004, 00:06   #18
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Van de Cauter
De Heer Vandenbroucke is lid van een gesplitste partij en kent Franstaligen dus alleen van de onderhandelingstafel, wat een zeer vertekend beeld geeft. Ik ben voorzitter van een nationale partij waar Franstaligen en Nederlandstaligen perfect met elkaar kunnen omgaan. Of zijn dat geen Belgen? Bovendien is het zo dat als mijn argumenten niet goed zouden zijn, iemand ze moet kunnen ontkrachten. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd.

Om te kunnen redeneren heb je geen 20 jaar politieke ervaring nodig. Dat kan iedereen met een beetje gezond verstand. Ontzag op basis van stand is mij onbekend. Iedereen is bij mij in het begin gelijk (wat een sociaal standpunt !). Het ontzag komt daarna.
nogmaals:

de BUB met 0,0 politieke ervaring beweert voor een unitair België te pleiten omdat dat beter bestuur zou mogelijk maken. Frank Van den Broucke, federaal minister van een allesbehalve Vlaams-nationalistische partij zegt dat die Vlaamse bevoegdheden wel degelijk noodzakelijk zijn voor beter bestuur. Beroept de BUB zich niet teveel op het emo-argument?
De vraag is waarom VDB die uitspraken doet. Er zijn drie mogelijkheden:

1) hij is echt een Vlaams-nationalist (wat mij zou verwonderen);
2) Hij wil zijn partij sterker maken door (nog) meer ministerposten te creëren en dus te splitsen (want eigenlijk zijn SP.A en PS concurrenten);
3) hij heeft schrik de Spiritters (die nogal Vlaamsvoelend zijn) voor het hoofd te stoten.

Voil�*, nu hij hier toch langskomt, kan hij zelf misschien zijn keuze maken.
Hans1 is offline