Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie
1. Ik ben NOOIT begonnen met trappen op u. Dat is onzin. Gij zijt begonnen.
|
Ik ga hier geen welles-nietes spelletjes spelen, maar om uw geheugen toch eventjes op te frissen, u zei het volgende:
Citaat:
Dies jong! Hoe is het mogelijk om zo te liegen? Dat snap ik niet. Jij bent al even leugenachtig als Guy Verhofstadt. Of liegt nog meer.
|
Geef toe! Zeggen dat ik harder lieg dan Verhofstadt, veel harder kunt ge een mens bijna niet beledigen.
Citaat:
2. Argumenten tegen Abu Jah Jah? Maar ik krijg als antwoord dat ik vreemdelingen zou willen discrimineren.
|
Dat heb ik helemaal nooit verklaard, dus ik zou het appreciëren als u daarover niet tegen mij van leer trok. Waar ik onzin zou hebben gespuid is mij zodoende nog steeds een groot raadsel.
Citaat:
1. Dit is helemaal geen wetenschappelijk thema. Dit is geen exacte wetenschap.
|
 Sociologie, economie, psychologie, politicologie ... allemaal geen wetenschappen volgens u?
Tussen geen exacte wetenschap zijn en gegis in het wilde weg ligt nog een hemelsbreed verschil als je het mij vraagt.
Citaat:
2. Toen ik de feiten even op een rijtje zetten, kreeg ik te horen dat ik vreemdelingen scheef bekijk en zou willen discrimineren.
|
Dat was niet ik die u daarvan betichtte. Ik verweet u enkel - en nog steeds - onzin rond te strooien omtrent het onveiligheidsgevoel.
Citaat:
Ik twijfel er niet aan dat de criminaliteit gestegen is de afgelopen tientallen jaren.
|
Door iets te herhalen wordt het er heus niet meer waar op hoor. Het is uw goed recht om er zo over te denken, maar met veel bewijs staaft u die bewering niet echt.
Citaat:
En indien het het onveiligheidsgevoel nog sterker gestegen is, dan komt dat door de individualisering.
|
Nog sterker, mag ik daaruit concluderen dat het in 1ste instantie (volgens u) wel degelijk het gevolg is van (stijgende) criminaliteit?
Bovendien heb ik hier reeds op gereageerd. Ik vind het een leuke hypothese, maar ze is vrij waardeloos tenzij u individualisering definiëert en aantoont wat de linkt met het onveiligheidsgevoel is.
Citaat:
En wat als er sommige moslims zichzelf superieur vinden en de Belgische wetten niet pikken?
|
Dat mensen (of ze nu moslim or whatever zijn) zich superieur achten kan je niet bij decreet wijzigen en dat hoeft ook niet. Zich superieur achten, om welke reden dan ook, is geen misdaad.
Citaat:
en de Belgische wetten niet pikken?
|
Niemand hoeft 'de wet' te pikken. Dat is eigen aan het feit dat we in een democratische rechtsstaat leven. Het enige dat dient te gebeuren is dat men 'de wet' naleeft ongeacht of men het ermee eens is of niet.
Zolang iemand de wet naleeft, of hij het nu met die wet eens is of niet, is er geen enkel probleem. Van zodra hij de wet niet langer naleeft, dient hij berecht te worden. Dat spreekt voor zich.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
|