2 Pagina's gekronkel.... zonde van de topic.Maar kom, omdat Filosoof zijn eigen teksten al integraal begint te quoten, doe ik het nog een keer.
Citaat:
|
Een 64-jarige die met een .22 op korte afstand (weinig tuintjes zijn groter dan 33m in één richting en dat is weinig voor een .22) wéét wat hij doet, en heeft niet het excuus van de twijfel over stommiteit of moordlust.
|
Ik schreef:
Citaat:
|
Een .22 (niet militaire versie wel) is zelfs point blank een lastig wapen om mee te doden.
|
Citaat:
Dat gaat op voor een "incapacitating hit", die een aanvaller ter plaatse stopt, inderdaad, maar niet voor een schot in torso of buik (of hoofd, uiteraard): het slachtoffer sterft niet onmiddellijk , maar sterft aan inwendige bloedingen, als niet direct wordt ingegrepen. (militaire versie of niet verandert daar weing aan, in Europa zijn géén volautomatische .22 op de markt, enkel halfautomatische, dus d�*t is maar een kwestie van vormgeving en stoerdoen...). In de US schijnt een volautomatische kopie van de Tompson in .22 te bestaan, herinner ik me.
Op 64 jaar wordt men toch wel geacht zoiets te weten, anders zal men het nooit weten... Schijnbaar is de rechter dus tot de conclusie gekomen dat de intentie er wel degelijk was...
Meer kan ik ook niet zeggen, behalve:denk eraan, pijlen van een kruisboog kunnen hetzelfde effect hebben.
|
Dus als ik het goed begrijp, ben je dus akkoord dat een .22 een humaner wapen is? Kwestie dat je niet langzaam crepeerd, en dus kan vertrouwen op de goodwill van de misdadiger om de ambulance te bellen. Awel, dan heeft onze moestuinpletter dikke brutte pecht gehad,om zo'n zeldzaam slachtoffer te wezen; Mr Mombaerts heeft die kans nog niet eens gehad.
Ook is 33m niet zover voor een .22? Niet echt nee, maar om op 25m een persoon zo te raken dat het een snel dodelijke treffer is, dan ben je of een goede schutter met veel oefening(ik rekende me erbij) ,of een pechvogel/gelukzak(de meningen zijn verdeeld zou ik zeggen)
En ja, ik weet perfect welke schade kruisboogpijlen aanrichten aan levend weefsel. Een pak erger dan een .22 , zelfs in militaire versie kan aanrichten, schot per schot gezien dan wel.Gelatineblokken zijn een perfecte vervanger voor een lichaam om zulke dingen mee te bestuderen.
En ik heb al duidelijk gemaakt dat ik het bordje
"tresspassers will be shot, survivers will be shot again"heb.
De reden waarom de rechter in verband met die zaak zo'n idiote straf heeft uitgesproken is simpel.Onze vermeende staafslingeraar, op eigen zeggen dan wel, was vergezeld van meerderjarigen, die verdomt goed weten dat hun minderjarige compaan een vermanende tik op de vingers zou krijgen, terwijl zij een celstraf en boete in de nek zouden krijgen. Dus de rechter heeft daar ook over nagedacht, en aangezien deze gegevens niet in te calculeren zijn in de strafmaat voor een "zondebok" is de bepaalde strafmaat er gekomen.
Wat de vermelding naarde 6 jarige betekende.. toch duidelijk, is eveneens als de 15 jarige staafslingeraar minderjarig, en de misdaad is op zijn minst even ernstig te noemen. Is dat normaal?Hoe lang krijgt dat kereltje nu psychologische begeleiding? Hoe hard werden de ouders ondervraagt en (nog steeds)in de gaten gehouden, en zelfs gestraft....
Neen
Filosoof, jouw 2 maten en gewichten filosofie is ook schering en inslag bij het gerecht([size=2]vooral de hogere magistratuur, die stiekem toch nog politiek afhankelijk zijn[/size])- maar in tegenstelling tot jouw rabiaat fanatisme in het allochtonenknuffelen hebben die mensen een reden die begrijpelijk is, hun broodwinning en carriere hangt ervan af.
Juffrouw Adamu's dood, is die gekomen uit een drang een ijzeren staaf in een Mister cash gebruiker zijn schedel te rammen?Of door een combinatie van factoren, waaronder druk van bovenaf, de herhaalde ,en doorgedreven weerspannigheid van een uitgeprocedeerde asielzoekster, en wat onderhuids opborrelende frustraties?Wat slechte wil gekweekt door een continue barrage van anti slogans. Wie weet... ([size=1]als ik helemaal slecht zou zijn, opperde ik de theorie dat een van de rijkswachters misbruik van deze jongedame haar lichaam had gemaakt, en de sporen wou uitwissen, maar ik ben nog niet rijp voor een politieke carriere[/size])
Die rijkswachters kunnen ook wel vaarwel zeggen tegen een succesvolle carriere, noch bij de federale politie, noch in de privé.. een strafblad is niet bevorderlijk voor zulke zaken.