Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Waar wie heeft er nu beweerd dat de grensstreek niet vol zit met nederlanders ?
Alleen zijn dit niet meer de vermogende nederlanders, doch de middeninkomens, die vooral naar hier komen omdat er, en meer woningen beschikbaar zijn, en de woningen goedkoper zijn.
Trouwens die bilaterale akkoorden, gelden die ook niet voor belgen, in nederland wonende, en in belgie werkende ?
Mijne grote teen zegt mij, moesten het alleen belastingsvoordelen zijn, er in de grensstreek niet veel nederlanders meer zouden zitten (tenzij ge me het met konkrete voorbeelden kunt aantonen).
|
bob ik zal u eens meenemen op een tochtje dan langs de vette villas in kapellen en brasschaat en dan moogt ge nog een keer zeggen dat het om middeklassers gaat - ik denk dat ge nog nooit daar bent geweest in ieder geval
en het grootste voordeel dat ze hier hebben is altijd al geweest dat decadent omspringen met ruimte in belgie nog steeds getolereerd wordt voor wie er maar genoeg poen voor heeft - in nederland zie je dat soort grote villas gewoon niet in die hoeveelheid - de nederlanders zijn slimmer dan wij en hebben gezorgd dat hun rijjke stinkers die decadenterij bij ons komen doen
en nee dezelfde voorwaarden gelden niet voor belgen die in nederland gaan wonen - want die moeten daar evenveel huur betalen als de andere nederlanders en net zoals de rijke nederlanders wordt het daar ook rijke buitenlanders onmogelijk gemaakt om decadent met leefruimte om te springen
tenslotte is nederland altijd al meester geweest in urbanisatie - een woord dat wij hier nog moeten ontdekken en het is precies dat wat de rijke nederlanders hier dus komen zoeken