Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C
Je weet wel, dat soort nationalisme dat ervan uitgaat dat je alleen maar iets kan bereiken voor Vlaanderen door in weer en wind op de barricaden den held te gaan uithangen, "strijden voor Vlaanderen", dat vijandbeeld van "de francofonie" dat ook jij hier weer schetst, dat soort dingen. 
|
Zeg mij eens hoe we dan wel iets op de agenda moeten zetten. Moeten politici dan in het parlement beginnen spreken over de verfransing terwijl er geen enkele berichtgeving is over spanningen in de Vlaamse Rand. Dan zullen er enkel reacties komen van: "Maar waar spreekt die man over? Daar hoor ik niets van op het nieuws". Moeten we dan het franstalig imperialisme z'n gang laten gaan, hen vrije spel geven op ons grondgebied? Ik kan goed te begrijpen dat sommige Vlaamsgezinden te laf en/of te lui zijn om hun vette reet uit hun zetel te heffen om hun stem te laten horen, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen de betere imitatie van de braadworst wilt geven.
Dat Defoort maar rustig terugkeert naar zijn ivoren toren, in onze rangen moet hij zich voorlopig niet maar laten zien. Dat hij maar wat aan intellectuele masturbatie gaat doen in Brussel en de militanten met rust laat. Als hij te laf of te lui is om mee te doen aan acties, dat is zijn probleem. Maar dan moet hij mensen die meppen, of erger, incasseren voor een hoger ideaal met rust laten.