Citaat:
|
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
SS, leg me eens even de meerwaarde van belgië uit. Ik heb deze nog niet kunnen ontwaren.
|
Godfried,
Vraag het eens aan alle vlamingen die bij een belgische werkgever hun boterham met beleg verdienen. Het is zowel voor de vlaamsnationalisten als de belgicisten gewoon een centenkwestie, een kosten-batenanalyse, en die draait voor een meerderheid in het voordeel van België uit. Deze meerderheid zwijgt en haalt meewarig de schouders op wanneer het minuscule groepje secessisten en rattachisten ter gelegenheid van hun zwarte-leeuwtjes dag, na het opsouperen van een bbq-cheque en een overdaad aan belgisch bier, hun splitsingdromen brallend staan uit te schruwelen. Eens de "pousse-caféetjes" achter de kiezen, willen sommigen dan vaak zelfs direct weer onder een ander "juk" postvatten: de groooooooooooooooootnederlanders die den hollander in de kont gaan kruipen. Een beetje zoals de waalse naïevelingen die onder de vleugels van La Douce France willen "rattacheren" Ze zitten daar in Parijs echt te wippen. Maar ik denk eerder met hun mâitresses dan van ongeduld om Wallonieë in de armen te sluiten................