Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert
Ik kan er ook niet aan doen dat je niet veel mensen kent en/of naar de radio luistert.
|
Ik ben redelijk zeker dat ik meer BSO studenten ken als jij en wat jij daar zegt, is niet waar. De gemiddelde kennis van het Engels ligt inderdaad hoger, maar niet zo dat men vloeiend een gesprek kan voeren wanneer het nodig zou zijn. Het beperkt zich tot de algemene woordenschat die in de media aan bod komt. Ik zal maar niet beginnen over de grammatica (tijden, ...).
Bovendien maakt het nog eens duidelijk waarom Engels te verkiezen valt boven het Frans. In het dagelijks leven komt Engels veel meer voor dan het Frans, je kan die evolutie niet kunstmatig proberen tegen te houden door het Frans op te dringen in de klas.
Persoonlijk kom ik nooit in aanraking met Frans en meerdere malen per dag met Engels. Ik heb Engelse handboeken, ik lees allerlei Engelse sites, ik zit ook op Engelstalige fora, ...
Dit in tegenstelling tot mijn Frans dat zich tot nu toe beperkt heeft in heel mijn leven om op vakantie in Frankrijk aan de receptie van een camping een sleutel te gaan afhalen (wat dan ook niet bijzonder vlot ging). Ik heb ASO gedaan, haalde altijd meer dan 80% op het vak gedurende heel mijn middelbaar en toch ben ik nu na een jaar alles vergeten wat ik geleerd heb. Omdat ik het nooit gebruik.