Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2008, 07:51   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Daar bestaat een Vlaams spreekwoord:
de hoogste toppen worden slechts bereikt door kruipdieren.

Daarnaast heb ik de indruk dat de grondwettelijke vrijheid van pers en vrijheid van spreken, geïnterpreteerd wordt door joernalisten als "hun persoonlijke en individuele vrijheid om van zichzelf te denken dat ze de waarheid in pacht hebben".
En die joernalisten lijken dat gedacht mee te nemen, als ze overstappen naar de pollentiek.

Maar, maar, in elk individueel geval, oordeel ik liever zelf over de feiten.
Ik weet dus niet zo presies wat Polleke Vandendries echt gezegd heeft gisterenavond. En ik heb hier op het forum al vaker meegemaakt dat dezelfde woorden, uitgesproken op tv of radio, anders, kompleet anders, geïnterpreteerd worden door de forumgangers.

In ernstiger woorden: het is moeilijk diskuteren zonder effektieve en in detail te tsjekken bronvermelding. (Jazeker, Jazeker is geen zo'n objektieve bron die we blindelings mogen geloven - troost je, ikzelve ook niet hoor).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden