Jordanië werkt aan arrestatiebevel Wilders
vrijdag 20 juni 2008 08:11
Jordanië is van plan PVV-leider Geert Wilders internationaal te vervolgen vanwege zijn film Fitna. Wilders vreest binnenkort te worden opgepakt.
Jordanië werkt aan een
internationaal arrestatiebevel tegen Geert Wilders
Maandag verklaarde de rechter in Jordanië de aanklacht die een Jordaanse groepering tegen Wilders had ingediend, ontvankelijk.
Wilders wordt beschuldigd van racisme, het aanzetten tot haat en het beledigen van moslims en de islam.
Bewegingsvrijheid
Volgens de Volkskrant zijn minister Maxime Verhagen (Buitenlandse Zaken, CDA) en terrorismecoördinator Tjibbe Joustra bezig met de zaak.
‘Gelukkig nemen ze het zeer serieus. Op deze manier wordt mijn bewegingsvrijheid gigantisch beperkt en kan ik als politicus niet opereren,’ aldus Wilders in de krant.
Hij vreest dat de rechtbank snel zal overgaan tot daadwerkelijke dagvaarding en het uitvaardigen van een internationaal arrestatiebevel. Hij verwacht het verzoek tot aanhouding volgende week.
Jordanië zou verschillende mogelijkheden hebben om Wilders uitgeleverd te krijgen: een verzoek via Interpol verspreiden of de landen waar Wilders op bezoek is vragen hem uit te leveren.
Door Anna Dijkman
Bron:
http://www.elsevier.nl/nieuws/nederl...310/index.html
---------------------------------------------------------------
Kan iemand me op een beter spoor zetten?
- wilders citeerde koranteksten
- wilders liet nieuwsbeelden zien van "acties" uitgevoerd door moslims in naam van Allah
is dit racisme, aanzetten tot haat en beledigen van moslims en de islam?
dan lijkt het me toch aangewezen om asap die koran te gaan verbieden! stel je voor dat je er een aantal verzen uit wil citeren zeg! Ben je ineens bezig met het aanzetten tot haat!

Citaat:
9:5 Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol.
9:14 Bestrijdt hen, Allah zal hen door uw handen straffen en vernederen en u tot een overwinning over hen helpen en het gemoed van een volk dat gelooft, verlichten.
9:29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
|
Youssef? Youssef? Ben ik nu stout?