Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2008, 18:53   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha Bekijk bericht
Wat een kleinerend schoolmeesterachtig paternalistisch taaltje zeg!

PS: Had je toevallig ook nog iets zinnig bij te dragen in deze draad?

Ik zal het wat duidelijker stellen.

Dat ze van je datsja moeten blijven, daar bedoelde ik mee: als je jouw ideale maatschappij georganiseerd zult hebben volgens jouw prinsipes, dan zal onvermijdelijk blijken dat ... iedereen toch niet zo gelijk is en gelijk behandeld kan of wil worden; en dan ga je partijgetrouwen krijgen die, omdat ze zich toch zo hard inzetten voor de medemens, absoluut een ekstra ontspanning moeten krijgen ... privileges dus ... enz.

Jongen, neem van deze oude ervaren rot aan dat je niet tegen de menselijke natuur in kan gaan. Hoe langer je tracht vol te houden op de verkeerde manier, hoe harder de weerbots zal zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden