Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2004, 14:25   #27
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McDaddy
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frank Vandenbroucke

Beste allemaal,

Ik steun Bobke in deze discussie. Als ik lees wat McDaddy schrijft, dan denk ik dat hij toch in een heel andere wereld leeft.

Frank
Frank,

Ik leef misschien wel in een andere wereld. Ik leef in een droomwereld waar de democratie overheerst. Maar telkens ik wakker wordt, zie ik dat ik in een communistisch land zit.

In mijn wereld wordt er gewerkt aan het creëren van jobs i.p.v. gratis bussen. Niemand van te voeren kloeg over het betalen van de bussen, maar wel over het aantal en de routes, maar neen, laten we de belastingbetaler betalen voor gratis bussen. Had dit geld niet gebruikt kunnen worden voor nog meer lastenverlaging voor ondernemingen?

Ik denk dat het tijd is geworden, dat we ervoor zorgen dat buitenlandse en binnenlandse inversteerders massaal gaan investeren in België. Maar deze onthouden zich liever mits de hoge loonlasten. Dus denk ik wel dat er heel wat belangrijkere zaken zijn, dan gratis bussen.
Volgens mij valt dat betalen voor de gratis bussen wel mee.
Het busvervoer heeft ook een sociale functie.
Er moet een minimum dienstverlening gegarandeerd worden ook wanneer het niet rendabel is.
De staat moet dus tussenkomen om het verlies bij te passen.
Is het dan niet logisch dat daarvoor een compensatie, gratis vervoer voor ouderen,voorzien wordt?
Die ouderen mogen alleen buiten de spits rijden dacht ik. Het maakt dus weinig uit of er naast 5 betalende passagiers ook een paar gratis meerijden.
Bobke is offline