Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2008, 22:17   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GVA:
20/06 Directeur: "Dit mag nooit meer gebeuren"
Hier ben ik echt niet goed van”, reageert directeur Suzanne Onghena. “Laat het duidelijk zijn dat wij dit absoluut niet goedkeuren. Ik zal mijn verantwoordelijkheid nemen: er komen maatregelen.”

Sint-Agnes heeft vier kleuterscholen in Hoboken. Suzanne Onghena is de overkoepelende directeur van de vier. “Donderdag werd ik door de ouders op de hoogte gebracht”, vertelt ze. ”Ik viel volledig uit de lucht. Dit mag vanzelfsprekend nooit meer gebeuren. Ik had al een gesprek met de betrokken leerkracht, maar we gaan dit nog verder onderzoeken. Het schoolbestuur zal zich hier over buigen.”

Sanctie
Volgens de directeur behoort een sanctie voor de leerkracht tot de mogelijke maatregelen. “Ik vind dit echt vreselijk. Vanzelfsprekend passen zulke praktijken niet in ons opvoedingsproject. Als een leerkracht een probleem niet meer aankan, zijn er voldoende overlegmomenten om te bespreken hoe we iets aanpakken. Zo hebben we bijvoorbeeld een zorgcoördinator.”

De sfeer onder de leerkrachten van de kleuterschool was erg bedrukt. “De mensen mogen niet denken dat we hier onmenselijke praktijken hanteren”, klinkt het. “Wat gebeurd is, kan niet, maar moet ook niet overdreven worden. Hopelijk zal deze affaire geen gevolgen hebben voor de school.”

BRON

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 juni 2008 om 22:21.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden