28 februari 2004, 16:33
|
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Iedere keer ik in Antwerpen kom krijg ik naar me toegeslingerd: "gij zijt van de Vlaanders zeker?" Dit zegt genoeg volgens mij over het "Vlaamse" volk...
In tegenstelling tot Catalanen of Basken hebben Vlamingen geen gemeenschappelijke taal ( Nederlands wordt ook in Nederland gesproken, en de variant in Vlaanderen verschilt enorm volgens provincie) , ze hebben ook geen culturele gebruiken die duidelijk verschillen van de Walen of Franstalige Brusselaars, etc.
Een volk is volgens mij gedefinieerd door taal of cultuur. Op geen van beide vlakken kan Vlaanderen zich onderscheiden van respectievelijk Nederland en Franstalig België. Zelfs al worden er in BelgiË meerdere talen gesproken, toch hebben belgen een gemeenschappelijke cultuur, die regionaal wel wat verschilt (net als in Italië, Nederland, en zoveel andere Europese landen) maar toch duidelijk te onderszcheiden van de culturen in onze buurlanden. Voil�*...
De vLD heeft eindelijk beseft dat er met het communautaire tema geen stemmen te rapen vallen, en iedereen weet toch al lang dat slechts een zeer kleine minderheid van de Vlaams Blok-stemmers zichzelf vlaams-nationalistisch vinden, overigens stemmen er in brussel ook heel wat Franstaligen op het Blok, wat haar meteen de grootste Vlaamse partij in Brussel maakt. Zijn dat dan sado-masochisten of zo?
Dat de CD en V maar terug de vlaemsche kaart trekt, dan zal ze haar potentiele kiezers die paars wat beu zijn vlug terug verliezen. De uiterst onpopulaire Vandenbrande heeft de CVP al een paar keer naar electorale dieptepunten gebracht.
|
Al Fries gehoord? al zeeuws gehoord. Dit zijn eveneens VLAAMSE DIALECTEN!
|
|
|