Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2008, 22:25   #5
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
De kloof tussen armen en rijken groeit overal ter wereld en schrikbarend snel. Maar dat is niet het punt.
Het punt is dat je je stelling baseert op foute aannames, en eigenlijk met je vraagstelling probeert dat te verbergen.
Want de kloof tussen arm en rijk groeit niet schrikbarend snel. Integendeel zelfs. De kloof tussen arm en rijk verkleint. Dat sommige dat niet geweten willen hebben is een belangrijk punt.

Citaat:
Citaat:
De essentie is dat het kapitalisme minder welvaart heeft gebracht dan élk ander economisch systeem waar de mens ooit mee heeft geëxperimenteerd.
Hoe blind moet je zijn om dat te durven poneren?

Citaat:
Want dat kapitalisme heeft namelijk een enorme schuld af te lossen: de vernietiging van heelder ecosystemen (oceanen, biodiversiteit, drinkwater, wouden, bodems, propere lucht, ecosysteemdiensten,...) en zelfs nu ook de vernietiging van het planetaire klimaatsysteem.
Wat een onzin. Waar kan ik beginnen. Hoe overtuig ik er C2C van dat de wereld niet plat is?
Het is juist daar waar men met het communisme experimenteerde dat het milieu nu juist het slechts aan toe is.

Citaat:
Als je dus de rekening maakt - zoals Sir Nicholas Stern die heeft gemaakt - zie je dat het kapitalisme het meest rampzalige economische systeem uit de geschiedenis van de mensheid is gebleken. Het heeft als geen ander systeem de *bestaansvoorwaarden* zelf van de mens vernield.
De rekenening van Nicholas Stern toont aan dat zelfs in het slechts geval de wereld in 2100 nog steeds een betere wereld zal zijn dan die van 2008.

Citaat:
Can you get worse?
Kan C2C de afstand tussen zijn beide voeten en de vaste grond nog vergroten? Ik vrees van wel.
Zwitser is offline