Discussie: Prijsstijgingen
Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2008, 22:30   #234
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
Maar wat noem jij dan "efficiënt besteed"? En, aangezien mensen verschillende meningen hebben over wat 'n goeie besteding is, is er geen goeie manier om uit te maken wat "efficiënt voor iedereen" is. Tel daar bovenop dat het ook onmogelijk is om te bepalen wat andere mensen belangrijk (zouden moeten) vinden, en je hebt één grote soep. Politici geven het geld uit dat ze van mij hebben afgenomen: de kans dat ze het uitgeven aan ex�*ct die dingen waaraan ik het geld zou hebben gespendeerd is nihil, en ze hebben geen enkele reden om het zo uit te geven noch een manier om te weten te komen of ze het inderdaad uitgeven op een manier die mijn goedkeuring zou kunnen wegdragen. Kortom, chaos all around.
Ik weet het niet, ik zie de uitgaven van de overheid als de uitkomst van een soort van survival of the fittest meer. Politici die slechte bestedingen doen (voor zover die worden opgemerkt) zullen niet meer verkozen worden of minder slagkracht krijgen omdat ze gewantrouwd worden door de anderen. Een spel van concurrentie dus, binnen de politieke wereld.

Daarnaast denk ik dat een overheidsorgaan dat zijn beleid baseert op de wensen van de bevolking en op adviezen van experts het best geplaatst is om die keuzes te maken, simpelweg omdat zij een overzicht krijgen gepresenteerd van het reilen en zeilen in onze samenleving en zo de zwakke plekken daaraan vinden, die je as individueel mens nooit zal kunnen opmerken, gewoon omdat je maar één individu bent dat de wereld alleen maar ziet vanuit zijn perspectief.

Citaat:
(Tot nu toe ging alles vlot, nog twee examens en we zijn er weer vanaf... Nog even op de tanden bijten dus)
Goed zo! Nog veel succes!

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 21 juni 2008 om 22:30.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden