Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput
Ik heb nog niet veel zoveel lulkoek op een hoopje gezien. Pardoneer me de termen. Ik snap wel dat je als ultra rechtsen het patronaat wilt beschermen en denkt op die manier goed te doen. Maar amai.
1) Wat betreft de delocalisering. Tendensgrafieken hebben reeds duidelijk aangetoond dat delocalisatie een sterk overroepen en uitvergroot fenomeen is. We zitten ten eerste met een diensteneconomie voor het overgrootte deel . Die diensten, die kunnen niet vertrekken (u bent een econoom gok ik, u kent wel het belang van snelle dienstverlening  ) en wat de productiewerknemers betreft is enkel de huidige mobiliteit van arbeid in Europa datgene dat onze werkvoorwaarden ondergraaft en waar de liberalist misbruik van maakt. (O.a. Polen tewerk stellen tegen minimumloon).
Als laatste punt: als er al delocalisatie is, vindt deze slechts zeer zelden plaats naar lageloonlanden, maar naar andere sociaal sterke landen zoals Duitsland of Frankrijk (cfr. automobielsector). Weinig innovatieve sectoren zoals basistekstiel is hier niet te houden.
Je moet gewoon je paarden inzetten op je sterktes (hoog-technologische sectoren) en niet de mobiliteit van sommige beperkte bedrijfsectoren afschuiven op de vakbonden. Dat is absurd en getuigt niet van gezond verstand.
2) De rol van de vakbonden is allesbehalve uitgespeeld. Meer dan ooit wordt het recht op werkzekerheid en de sociale verworvenheden ondergraven cfr. structurele non-innovatieve outsourcing en interimarbeid, wat ontlopen is van CAO's en bij interim arbeid haalt men de sociale verworvenheden van vakantie, anciënniteit, etc onderuit. De mensen hebben niet alleen recht op arbeid, maar ook arbeidszekerheid. Als men de eindjes aan mekander moet knopen omdat hun werkgever niet weet of ze morgen wel nodig zijn of niet. Of nog erger, dat men jarenlang met interimcontracten werkt zijn zaken die niet kunnen! Misbruik van het interimstatuut.
3) Een studie van het Fgov heeft aangetoond dat het uitkeren van werkloosheidsvergoedingen door de vakbonden zeer goed en efficiënt gebeurd. Dit delocaliseren zou het systeem enkel duurder maken. Een goed systeem vervang je niet. Daarnaast staan ze ook dicht bij de werknemers. Kom aub met fatsoenlijke argumenten ipv die rechtse bullcrap.
4) Wat betreft de klassenstrijd. Je hebt duidelijk geen notie van armoedecijfers, HDI index, aandeel loon uit arbeid/kapitaal en dergelijke meer. Zucht. :s Maar die incompetentie van uw kennis is goed, dat maakt het alleen maar gemakkelijker voor écht gezond (niet-rechts) verstand.
|
bartje voelt zich aangesproken, in elk geval LDD - vakbond verdient een 1:0
1° niet elke mens is gelijk, dus vanuit die ongelijkheid kan niet elke mens in de dienstensector werken; We moeten een economie maken waar iedereen aan zijn trekken komt... Dus ik denk dat dit redeneren is vanuit het fysisch/intellectueel gegeven is van elke mens, en met respect voor elke mens. Vanuit die redenering begrijp je dan dat niet iedeeren burowerk kan doen...
dus 1:0
2° uitgespeelde rol: moest ik een regeltje maken, is dat diegen die gesyndiceerd zijn mogen staken, maar niet het werk van nietgesyndiceerden mogen verhinderen... Dat zou dan een duidelijke richtlijn zijn
moest ik nog een regeltje maken: de schade berokkend door een staking aan een bedrijf moet vergoed worden aan dat bedrijf
en een derde regeltje: de waarde van stakingsclaim moet groter zijn dan de economische waarde vande diensten/goederen geproduceerd door het bedrijf en lamgelegd door de vakbond: Concreet als je een nieuwe WC wilt in een afdeling en die wc kost 2500euro dan doe je geen staking die 250.000euro kost aan het bedrijf
hier ook 1:0
3° Waar is uw openbare aanbesteding van uw dienstverlening ??? Zoals trouwens opgelegd wordt door Europese regelgeving.
hier zeker 1:0
4° Armoede wordt blijkbaar nogal sterk relatief bekeken.
Als er armoede is, dan is het in Afrika... en als er welstand wordt opgebouwd is het bvb de arme chinees die zijn inkomen ziet groeien met 30% per jaar tot het gemiddelde europese inkomen...
Ik denk dat uw communistische neven in china bewijzen wat economie kan doen...
dus 1:0
Tesamen 4:0