Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2008, 12:56   #25
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wel dan, hoe kunnen die er dan aan doen dat ze arm zijn?
Arme mensen zitten niet vastgeroest in hun situatie he. Als ze niets anders doen dan klagen (type eno2), dan gaan ze er inderdaad nooit uitkomen, maar als ze ervoor werken dan kunnen ze weldegelijk uit hun situatie komen.

Citaat:
en met 600 euro kom je echt nergens hoor, heb jij ooit al zelfstandig moeten rond komen met je eigen verdiend geld?
Verschillende keren. Ik weet ook wel best dat het leven duurder is geworden de voorbij jaren, maar veel mensen vergeten gemakshalve dat de levensstandaard ook is toegenomen. Veel luxeproducten (gsm, internet, digitale camera's) behoren niet tot de basisbehoeften.

Citaat:
stel dat je maar 350 euro moet betalen voor een studio, stel, want ik zou begot niet weten waar dat is,
Wandel een kwartiertje rond in leuven en je vindt genoeg studio's waar dat zo is.

Citaat:
dan heb je dus nog maar 250 over voor eten, kledij, verzekeringen, electriciteitsrekeningen.
Jups meer dan 60 euro de week om rond te komen. Ik doe dat wekelijks met 50 euro.

Citaat:
en dan mag je nog een auto hebben en moet je je bij neerleggen dat je elke dag binnen blijft, zeker niet op reis gaat en hopen dat je net genoeg over hebt om je tv te betalen.
Auto en tv = luxeproducten
Auto en tv = geen basisbehoeften.
Savatage is offline