Discussie: melting pot ...
Los bericht bekijken
Oud 29 februari 2004, 12:56   #1
eastblock
Vreemdeling

eastblock's schermafbeelding

Standaard

ik denk dat het eens tijd is dat mensen (en dan meer specifiek de niet verdraagzame) beginnen beseffen dat we niet meer in een sardienendoosje leven waar elk volk zn eigen aparte staat heeft, eigen gewoontes beoefend worden, en de rest niet getolereerd wordt...

de wereld wordt meer en meer een melting pot van culturen en volkeren, diegenen die dat willen tegengaan zijn achterhaald.

wat is er verkeerd met een belg die naar amerika emigreert ? niks toch

wat is er dan verkeerd met een buitenlander die hier in belgie komt wonen??

akkoord er zitten mensenhandelaars tussen, er zitten mensen tussen met krimininele & slechte bedoelingen, maar dat is een kleine groep die altijd uitvergroot wordt tegen de stille brave meerdereheid...

en vluchtelingen komen hier niet zomaar!
wie zou er graag zn huis verlaten en vluchten naar een onbekende werled waar je op voorhand al weet dat er mensen zullen zijn die je liever zien vertrekken dan je goeiedag te zeggen?
niemand!
wel vluchtelingen komen hier niet zomaar! ze doen dit niet voor hun plezier, ze zouden allemaal liever daar blijven waar ze ooit zijn opgegroeid maar ze kunnen niet door ooorlog, angst, achtervolging...

ik vraag me soms erg af wat vlaamsblokkers zouden denken als er hier oorlog zou zijn( die kans is nu wel zeer klein, ma goed) , ze moeten vluchten en nergens een duer openstaat...
tis allemaal gemakkelijk te zeggen dat ze het land uit moeten terwijl men savonds maar een dak boven zijn hoofd heeft...

uit eigen ervaring weet ik dat vluchtelingen soms meer werkwillend zijn dan sommige belgen, dat ze soms al snel en beter nederlands spreken dan sommige walen,dat ze zich soms veel rapper aanpassen aan onze gewoontes dan wij aan de hunne...

we moeten gewoon iets minder wereldvreemd zijn en af stappen van die beklemmende vlaamse gedachte,
het gaat allang niet meer om vlaanderen of belgie!!!
het is nu europa , en europa breidt steeds uit,de verscheidenheid aan culturen breidt steeds uit, en wat is er nu plezanter dan een melting pot van culturen !!!...

trouwens diegene die niet van die gedachte zijn moeten geen pitta meer gaan eten bij de turk, geen chinees meer, geen vietnamees meer,...
er zijn zo 1001 dingen die bij ons al ingeburgerd zijn, maar die afkomstig zijn van andere kulturen, maar we beseffen dat niet meer...
ik denk dat we dat fenomeen niet moeten tegegaan.

meer respect, verdraagzaamheid & solidariteit...

tis al dak moste zegge...