Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
volgens mij kost een kind voederen minimaal 5euro per dag x30 = 150euro, wat ongeveer overeenstemt met het kindjesgeld... Of wat zelfs nauwelijks de middagmaaltijd op school dekt... Dus ik kan mij nu echt niet inbeelden als je die ratio van maaltijdcheques - gezondheidscheques - boekencheques op een of andere manier zou vastleggen, dat er nu één ouder cheques zou overhebben...
Het voordeel zou zijn dat die marokkaan met 20kinderen in elk geval verplicht zou zijn om ofwel in belgie te komen wonen bvb.
Het andere voordeel zou zijn dat een chinees met 10kinderen die denkt dat kinderen kunnen gekweekt worden op rijst alleen, een meer gevarieerde voeding zou kunnen aanbieden aan zijn kinderen...
etc...
Dus daarom vind ik uw redenering zelfs niet relevant. Geld is inderdaad het gemakkelijskte te geven. Maar feitelijk verlies je de werking als ouders er GSM's mee kopen..
|
Niet alle kinderen gaan naar school. Niet alle kinderen gaan naar een school waar je boeken nodig hebt.
Hebben ze dan geen boekencheques over of zo?
Niet alle kinderen verdoen 5 euro per dag aan eten - sommigen krijgen bijv. een hele periode alleen maar sondevoeding.
Hebben ze dan geen maaltijdcheques over of zo?
Of denk je dat deze kinderen gaan gestimuleerd worden tot eten als ze maaltijdcheques krijgen? Gaan ze plots de mentale of fysieke capaciteiten hebben om te lezen als ze boekencheques krijgen?