Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone
Zolang ik geen enkele aanwijzing heb van het tegendeel, ga ik ervan uit dat ze dat inderdaad zijn.
|
Ik ga echt de waslijst van corruptiezaken niet op tafel gooien. Maar tot U het tgendeel kan bewijzen is het toch duidelijk dat er een serieus deontologisch probleem is onder de ambtenaren. Op zijn minst bij verscheidene groepen.
Citaat:
|
Sta het me toe te twijfelen aan deze uitspraak. Maar als je dat inderdaad onomstotelijk kan aantonen, kan je naar de gouverneur stappen om die aanwerving aan te vechten.
|
wat valt er aan te vechten? Dat de vacature is uitgeschreven op maat? Ik zie het zo voor me:
"Jamaar meneer de rechter, het is toch duidelijk dat die vacature zodanig is opgesteld dat alleen jongedame X aan het profiel kan voldoen."
Wat heeft de verdediging daarop te zeggen?
"Meneer de rechter, de vacature is volgens de reglementen uitgevaardigd, en het toeval wou dat er 1 iemand zich mee aanmelde voor de vacaturetesten die alle gevraagde ervaringen en opleidingen had. Moesten we dan een 2de keuze vanwie de opleidingen en ervaringen niet volledig voldeden aan het gevraagde profiel aanwerven?"
Laat maar, ik kan me geen verloren rechtzaak permiteren.
Citaat:
|
O, maar ik ben ervan overtuigd dat tal van mensen inderdaad het gevoel hebben benadeeld te zijn geweest en daar liever een complottheorietje omheen brouwen dan aan zichzelf te moeten toegeven dat ze simpelweg niet voldeden aan het vooropgestelde profiel.
|
Het zijn niet alleen vacatures, maar ook :vergeten bouwdossiers, misplaatste documenten, verloren bezwaarschriften,vertikaal geklasseerde klachten etc etc.
Citaat:
|
Nee, dat is de praktijk zoals ik die dagelijks meemaak. Aangezien jij er nooit in slaagde om bij een openbare dienst te worden aangeworven, maak ik me sterk dat ik beter weet waarover ik spreek dan iemand die zich laat leiden door frustratie omtrent een of meer gemiste kansen
|
Gniffel, ik vraag geen opslag.... ik vind dat ik eerlijk betaald word voor mijn werk. Wel een frustrerende job, maar voor dat geld neem ik dat erbij. Gemiste kans? Ja hoor, een kans gemist om een onderbetaald, overwerkt lokaal bureauratje te worden. Ben ik blij die gemist te hebben.