Discussie: België
Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2008, 13:21   #2
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Waarom probeert de VLD België eigenlijk nog in leven te houden op een moment dat iedereen ziet dat België gewoon niet werkt? Wat zijn de argumenten die jullie hebben om voor België te zijn?
Beste,
vanuit VLD hebben wij tot nu toe geen enkele kritische bedenking rond de staat België mogen noteren.
Zelfs een uiterst behoudsgezinde CD&V plaatst vraagtekens.
Vanuit Vlaanderen hebben we een moeilijke verhouding met onze franstalige landgenoten.
Ik herinner mij dat een eerste bestelde studie rond de transfers door toenmalig minister-president Somers (ex-Vu heb ik mij laten vertellen) vertikaal geklasseerd werd.
Wij hebben een redelijk onbehagelijk gevoel van uitermate hoge transferten zonder enige betekenisvolle economische vooruitgang.
Daarenboven moeten wij beledigingen ondergaan : nazis, serviërs , racisten,... en weigert men de vlaamse grenzen, dito taalwetten, te eerbiedigen
Zelfs bij 10 na twaalf zuigen franstaligen de federale staatskas leeg: € 75 van Milquet, kankerplan , alle artsen regulariseren aan franstalige kant ,...
Kortom : wat betekent de V in VLD ?
Wij hebben moeten constateren dat uw partij nergens dit afgelopen jaar de tandem Leterme-De Wever heeft gesteund in het responsabiliseren van de gewesten. Integendeel hebben wij het gevoel dat uw partij eerder genoegen had in het stokken in de wielen steken van Yves LT.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 27 juni 2008 om 13:25.
boerenverstand is offline