Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
Bart
ik vind nochthans dat het idee om BTW - en ECOLOGIE te doen samengaan een goed idee. Het staat los van het woonbeleid aspect. Dus dat is het kind met het badwater weggooien in dat geval.
ik vind ook dat het principe om de markt te sturen met positieve of negatieve btw beter en correcter moet werken dan ondoorzichtige maatregelen met subsidies.
Ik vraag mij altijd af met het SUBSIDIEDOOLHOF in belgie of iedereen wel beroep doet op al de subsidies waar hij recht op heeft en omgekeerd of er niet een pak zijn die subsidies vangen waar ze geen recht op hebben...
|
Er is NIETS ecologisch aan een kast van een huis, drie vier keer zo groot als een normaal huis, dat veel meer elentriek en verwarming opslorpt.
Wie kan trouwens die ecologische troelala betalen? Dat zijn niet de gewone mensen ja.
Ecologisch bouwen OK. Zeker sociale woningen moeten ecologisch gebouwd worden.
Maar om de BTW verlaging algemeen te maken, is gewoonweg te absurd voor woorden, terwijl voor 70-80% van de jongerenbevolking een eigen huis meer en meer een fabel aan het worden is. Door de degoutantie van de onderinvestering in sociale woningen én de marktspeculatie.