Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2008, 19:27   #243
sfinx666
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Voor zover ik weet werk jij ook.
Voor wiens schone ogen doe jij het?

Als we natuurlijk de mensen moeten geloven die pertinent tegen werk zijn maar niet tegen een uitkering, dan zal er niet veel meer gewerkt worden en nog minder uitgekeerd worden.
Ik ga ook werken, ja. Voor mijn eigen schone ogen. En uitkeringen beschouw ik als iets nuttigs, dat mensen kan helpen om een slechte periode door te komen. Daarvoor hebben we het ook uitgevonden .
Maar zélfs als het over profiteurs gaat, die bewust kiezen om eerder van een uitkering te leven dan van werken, dus bewust teren op wat de anderen, die wel werk hebben, afdragen, wat doen die in wezen anders als de aandeelhouders, en grote bazen, die te lage lonen betalen ? Allen zijn profiteurs, het enige verschil is dat de uitkering-trekker een kleine som krijgt, en slecht aanzien word, en de Rijke Profiteur miljoenen krijgt, en dat iedereen voor hem zijn hoed afzet, en diep buigt .
Met dieven is het juist hetzelfde : een inbreker, of roofovervaller, word afgedaan als het ergste gespuis mogelijk, en terecht in feite, het zijn roofdieren, maar de Grote Dief, met witte boord, die miljoenen, miljarden weet te stelen, die word als een grote meneer behandelt, gerespekteerd door iedereen, en soms maken ze er nog een minister of een president van, alhoewel ze meestal in het bankwezen, en bij de verzekeringen zitten...
sfinx666 is offline   Met citaat antwoorden