Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2008, 22:08   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
Bepaalde dingen zoals energie, water, post en openbaar vervoer zijn veel te belangrijk en hebben een te groot maatschappelijk belang om aan privé uitbaters over gelaten te worden.
Op het eerste zicht, als je niet verder nadenkt dan je neus lang is, heb je gelijk.
Maar dat is dus niet zo.

Ik geef slechts één tegenvoorbeeld, de rest van de redenering mag je zelf maken.
Veel belangrijker dan energie en oepnbaar vervoer is de voedselvoorziening.
Ken jij één suksevol land waar de boeren georganiseerd zijn volgens staatsfirma's?????

Allez, uit goedentierendheid geef ik nog één (omgekeerd) voorbeeld: wat in deze tijden enorm belangrijk is, is mobiliteit. Een jongere deze dagen zonder rijbewijs en auto, komt niet aan de bak. Een oudere deze dagen zonder rijbewijs en auto, voelt zich sosiaal uitgesloten tot en met.
Maar zijn de autokonstrukteurs, of zelfs de auto-distributeurs staatsorganisaties?????

Jij raaskalt wat de ekstreem ouderwetse sossen en wat de ekstremistische en niet-geëvolueerde vakbonds-fossielen zeggen, gewoon na.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vercetti Bekijk bericht
De liberalisering van de energiemarkt ging zorgen voor dalende prijzen. We hebben het gemerkt. En wat dan niet te denken van de liberalisering van het spoor. Nog méér aansluitingen die niet gehaald gaan worden en té dure prijzen.
Neem toch maar één ding aan: mocht het nu nog altijd de ouderwetse staatsmonopolist elektrabel zijn, met de huidige verhoging van de olieprijs, dan waren we nog een stuk verder van huis.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden