Citaat:
Zodoende zouden velen tot de vaststelling komen dat zij te weinig belastingen betalen, en anderen dat zij overmatig aan de gemeenschap bijdragen. Maar dat laatste is nu eenmaal het gevolg van het solidariteitsbeginsel. Alleen diegenen die daar van af willen, hebben een punt...
|
Te weinig betalen? Excuseer? Van wat mijn werkgever uitgeeft aan me, vloeit rechtstreeks tot 70% terug naar de staat. Van die 30% die overblijft, vloeit onrechtstreeks nog eens 30% terug naar de staat als belastingen op inkomen- het inkomen van ieder die dingen aan mij verkoopt. Om nog niet te spreken over de sluiptaxen.
En wat krijg ik terug? Wegen die boven de Russische staan, maar tegenover die van onze buurlanden abortusveroorzakend slecht erbij liggen.
Een gerecht dat met 17 maten en gewichten werkt, als het al werkt.
Een sociale zekerheid geplafoneerd net boven de "crepeergrens" en dat nog niet eens, en met de quasi verplichting in de privé nog bij te verzekeren omdat die bijna crepeer grens nog te hoog ligt volgens die uitzuigers in Brussel en hun trawanten, de ambtenaren allerhande.