Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2008, 09:35   #11
bridgeton
Burger

bridgeton's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar bridgeton Stuur een bericht via Skype™ naar bridgeton
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht
Er is helaas nog een sterk verschil tussen een ideale wereld, waarin België inderdaad geen leger nodig zou hebben, en de huidige werkelijke wereld. Een land zonder leger verliest enorm veel geloofwaardigheid op internationaal vlak. Belgische bijdrages aan missies zoals de ontmijningen in Libanon, maken het voor ons land mogelijk op het internationale toneel mee te spelen. Zo gaat de politiek er nu eenmaal aan toe, en dat gaan we niet kunenn veranderen om eenzijdig ons leger af te schaffen.
Ik ben redelijk pacifistisch, maar ook realistisch. We leven nu eenmaal in een wereld waar een leger ook nog een andere functie heeft dan het vullen van zandzakjes.
Helaas... Ons leger is niet sterk genoeg om een leger genoemd te worden, en nu verliezen we denk ik meer van onze geloofwaardigheid op internationaal toneel, dan we zonder leger zouden doen. We leven in een tijdperk waarin informatie veel krachtiger is dan gelijk welk wapen dan ook. Want in tegenstelling tot de overheersende mythe - is de CIA slechts een zeer zwakke inlichtingendienst, die steeds opnieuw achter de feiten aanholt. En moge dit nu net de grote zwakte van de VS zijn. Hadden ze een efficiënte inlichtingendienst gehad, waren dingen als 9/11 nooit mogelijk geweest (ervan uitgaande dat het officiële verhaal klopt, el heb ik hier meer dan grondige twijfels bij). Het grote gevaar vandaag voor de westerse landen is en blijft terrorisme. En dat wordt niet tegengehouden door een leger, maar door een doeltreffende inlichtingendienst. Volgens mij moet het geld dat nu in het leger wordt gepompt dus in 2 gedeeld worden: het ene deel moet in een werkende staatsveiligheid/inlichtingendienst worden geïnvesteerd, het andere deel in onze economie.

Want dat is de tweede peiler van internationaal aanzien: economische macht. Meer info over mijn standpunt hieromtrent: http://stevenverschoot.wordpress.com...in-het-gareel/