Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
De toekomst (de rest van deze ellenlange discussie gaat over het verleden).
|
Citaat:
Onderhandelingen met Arafat : niet akkoord. De man heeft bewezen dat hij zelfs met de meest vredelievende Israelische leiders gewoon niets gedaan krijgt.
|
Je begint wel weer over het verleden en ik heb al aangetoond dat dat ten dele niet zijn fout was.
Citaat:
Wie nog gelooft in onderhandelingen met deze bloeddorstige man wordt wel heel ongeloofwaardig, zo vind ik.
|
Met wie anders dan? Hij is nog wel de machtigste waarmee onderhendelt kan worden. Liever een kans op vrede en minder doden dan de zekerheid van nog vele doden tot er een alternatief komt.
Je verliest niks met onderhandelen je kan enkel winnen .
Citaat:
Een oplossing waarbij "er meer IDF soldaten gedood worden" is op zich al cynisch, waarom zou Israel zoiets aanvaarden. Bovendien betekent dit niet alleen IDF soldaten die sneuvelen, maar ook og veel meer Israëlische burgers (alsof het er nu nog niet genoeg zijn).
|
nee dat is niet waar het gaat hier over acties in de bezette gebieden, ik pleit niet voor minder controles of minder checkpointes voor de israelische burgers verandert er dus niks.
Waarom wel het IDF? Omdat dat soldaten zijn en liever 1 soldaat die weet waar hij mee bezig is dood dan 1 burger die gewoon pech heeft daar geboren te zijn. Dat geld voor zowel israelische als VS als belgische militairen.
Het is trouwens verre van cynisch wat er wel cynisch is dat jij liever 1palestijnse burger ziet sterven dan 1 IDF soldaat.
Laat het me anders stellen moest die maatregel ervoor zorgen dat er 10 extra IDF soldaten sterven maar er sterven 100 palestijnse burgers minder zou je het dan een goede maatregel vinden?
Citaat:
Laat mij je ook even herrinneren aan het feit dat na de Oslo-akkoorden de Palestijnse bevolking er alleen maar op vooruit is gegaan op economisch gebied, met serieuze samenwerking met Israelishce bedrijven in de gebieden, maar ook met tienduizenden Palestijnse werknemers die dagelijks naar Israel konden om er te werken.
De Palestijnse Autoriteit kreeg tegelijk ook miljoenen dollars van buitenaf als ontwikkelingshulp.
|
Onzin in 91 is de economie inen gestort, wanneer was oslo? De west bank en gaza zijn nooit economisch hersteld sinsdien .
Citaat:
Jouw voorstel is dus maar slappe koffie. Israel kan gewoon zeggen : "been there, done that".
|
Nee nooit is er zo'n muur geweest en nooit is er tegelijk onderhendelt en ervoor gezorgd dat er minder aanslagen zijn EN minder burgerslachtoffers langs palestijnse kant .
Citaat:
Op zich is dat verschil ook tekenend. Kom mij niet vertellen dat het logisch is omdat de Palestijnen de zwakste partij is, want dit is hier niet relevant.
|
heel dit is niet relevant jij wil gewoon wat arab bashing doen.
Je wil constant de discussie laten verzanden door aan te tonen hij "slecht" de palestijnen wel zijn. Zo kom je nergens.
Citaat:
Dat doet Israel niet. Je kan Israel beschuldigen van te hardhandi op te treden tegen terroristen waardoor ook onschuldige burgers als collateral damage sterven (hoe vreselijk dat ook is), maar Israel gaat nooit gewoon en zonder veel reden burgers afknallen zoals de Palestijnen bijna altijd doen (bevolkte bussen, kindertuinen, pizzeria's of roomijsjes-kraam ontploffen.)
|
Nee?
Sorry hoor maar een rubberen kogel door het hoofd van een kind jagen dat STENEN zwiert naar IDF posten in gewapend beton noem ik toch effe wel "zonder veel reden" . En dat komt heel veel voor hoor.
Er zijn zo legio voorbeelden te vinden waar het IDF te hardhandig optreede met de dood tot gevolg (van palestijnse burgers dan) zonder veel reden.
Ik kan begrijpen dat het niet makkelijk is voor soldaten in bezet gebied en vele doodsbang zijn maar daarom moet het leger daartegen optreden.
PS: kan je AUB ophouden met altijd "palestijnen" te gebruiken als je terroristen bedoelt? Ja ik weet dat je het zo niet bedoelt maar het leest verschrikkelijk moeilijk .