Los bericht bekijken
Oud 28 juni 2008, 22:24   #1
Sinistra
Banneling

Sinistra's schermafbeelding

Standaard Wilders: Palestijnen naar Jordanië

DEN HAAG - PVV-leider Geert Wilders vindt dat Palestijnen die op dit moment in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever wonen, 'zeer wel naar de andere kant van de Jordaan zouden kunnen gaan' - naar Jordanië of andere gebieden.

Geert Wilders

Volgens Wilders kan Israël met recht aanspraak maken op de Gazastrook en Westelijke Jordaanoever. „Voor mij prevaleert de veiligheid van Israël als democratie boven de rechten van een groep die zich in hoge mate schuldig maakt aan terreur en corruptie”, oordeelt Wilders. „Ik ben ervan overtuigd dat de klappen die Israël opvangt vanuit de radicale islam, klappen zijn die eigenlijk voor ons zijn bedoeld.”

Israël en de Palestijnen bestrijden elkaar al decennia. Over en weer schieten ze raketten af en plegen ze aanslagen. De laatste dagen is er een wankel bestand tussen de Palestijnse Hamasbeweging in Gaza en Israël.

Wilders herhaalt in het interview met De Standaard dat hij een referendum wil over hereniging van Vlaanderen en Nederland. Vlaanderen en Nederland zouden in Europa een sterkere stem hebben en economisch sterker staan, denkt hij. De leider van de Partij voor de Vrijheid (PVV) komt zelf elke maand in Antwerpen en heeft het er naar zijn zin.

Wilders blijkt het overigens goed te kunnen vinden met de rechts Vlaamse politicus Jean-Marie Dedecker van LDD. Beiden zijn uit een liberale partij gestapt en hebben een rechts-liberale partij opgericht. Wilders zegt het eens te zijn met veel dingen in de beginselverklaring van LDD (Lijst Dedecker), die in de peilingen zaterdag is gestegen naar een nieuw record van 12,3 procent van de Vlaamse kiezers. Dedecker wil echter niet zover gaan als Wilders, die onder meer de koran wil verbieden.

Nooit gedacht het zo eens te zijn met Wilders. Alléén vergeet die brave man enkel dat de Vlamingen waar hij zo naar opkijkt de grootste "Pallylovers" zijn van West-Europa dat Dedecker helemaal niet zo Pro-Israël is dan hij misschien denkt. Nu goed, een voorstel dat ik al lang in mijn gedachte had. Verander de naam Jordanië in Palestina zodat alle Palestijnen kunnen terugkeren naar hun echte vaderland. Is goed voor Israël en de vrede met de Arabische wereld als ze dit echt willen. De leiders van Hamas dienen wel verder te worden opgejaagd en in echte KGB-stijl uitgeschakeld te worden. Géén genade voor die zielepoten. Leve Gods uitverkoren Volk, Leve het volk van Israël.
Sinistra is offline   Met citaat antwoorden