Los bericht bekijken
Oud 30 juni 2008, 13:32   #152
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het is niet omdat jij de Franstaligen niet graag hebt dat alle Vlamingen de Franstaligen niet graag hebben.
Ik heb dit weekend een aantal Fransen ontmoet uit Parijs en Boulogne-Sur-Mer, waarmee ik op een terrasje tussen pot en pint wat zitten keuvelen heb. We spraken afwisselend Engels en Frans, er was één meisje bij dat zowaar zelfs enkele woorden Nederlands kende. In het gesprek kwam uiteraard ook de communautaire situatie in België even kort voorbij en het bleek dat mijn Franse gesprekspartners niettemin toch begrip konden opbrengen voor het standpunt van de Vlamingen, ook al spreken ze dezelfde taal als de radicale Francofone Brusselaars. Toen ik te kennen gaf dat ik Vlaams-nationalist ben, reageerden een paar mensen in het groepje in eerste instantie wel wat verrast, maar niemand had er verder problemen mee of nam er enige aanstoot aan. O ja, ik heb verder met deze Franstaligen een leuk weekend beleefd, Everytime. Eén van de personen was een promotiemeisje van een Franse platenfirma en op het einde van het weekend kreeg ik zelfs een T-shirt van haar cadeau. Als Vlaams-nationalist...

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 30 juni 2008 om 13:36.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden