Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moser
Neen , u gebruikte het woord "racisten" en "de grote vijand" , daar staat in mijn post niks over met betrekking tot die mensen uit dat restaurant. Maar het is al lang goed, draai en keer maar, het is niet de eerste keer dat je die truc toepast.
|
Ik heb nergens gezegd dat dat uw mening was. Maar u voelt zich aangesproken precies...
Citaat:
Nu zeg je het overigens al wat beter. Ja, mensen die stomverbaasd reageren omdat er in een restaurant couscous wordt opgediend zijn bekrompen en een beetje dom , zeker als je al weet hoe lang er al migranten van Noord-Afrikaanse origine in ons land wonen. Betekent dat dat slechte mensen zijn? Natuurlijk niet. Maar die mensen hebben een verzachtende omstandigheid : ze waren bejaard. Dat de samenleving verandert voelt voor die mensen raar aan. Maar voor jonge mensen , soms zelfs nog kinderen zoals hier velen overduidelijk op dit forum zitten ,
|
Ik vermoed dat u hiermee mij bedoelt: als je het wil weten heb ik al wel eens couscous gegeten maar vond ik het niet lekker. (Net zoals ik spruitjes niet lekker vind. Dat mag toch hoop ik, of ben ik nu een zware racist?)
Citaat:
die hebben dat excuus niet . Bij hen is die bekrompenheid puur te wijten aan domheid en slecht karakter.
|
Bij dit soort uitspraken begint mijn bloed te koken... Bekrompen, slecht karakter, achterlijk,... En dat gewoon omdat mensen geen couscous kennen???
En uitgerekend JIJ zit maar te hameren op tolerantie???
Citaat:
Dat ik dat voorbeeldje van die man gebruik is niet om met die man te spotten, maar om aan te tonen aan de dwaze menigte wat er aan het gebeuren is .
|
Die achterlijke Vlaamse boerkes toch, die niets kennen van de wereld...
Citaat:
De samenleving verandert en of je dat nu leuk vindt of niet , stoppen kun je dat niet , al typt men nog zoveel haatdragend gezeik als men wil.
|
De essentie van uw multiculturaliteit: de multiculturaliteit zal er komen, willes nilles, en iedereen ZAL er van genieten! Het wordt verboden om nog graag Vlaamse kost te eten, iedereen moet het voedsel van al die cultuurverrijkende samenlevingen lekker vinden! Of anders vindt het CGKR u wel![/quote]