Los bericht bekijken
Oud 1 juli 2008, 20:13   #50
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Het probleem met wetgeving die die vrijheid inperkt is dat het perverse effect kan zijn dat je de wetten niet meer kan aanpassen zonder zelf de wetten te overtreden ... .

Ik ben ook voorstander van totale vrijheid. Want eens je begint met dit mag niet en dit mag niet ... vooraleer je het weet zit je in een soort van dictatuur en daarom heb ik liever totale vrijheid.

Wel even duidelijk stellen ik heb geen probleem met de holocaust he, die is echt gebeurd. Maar als iemand wil beweren dat dat niet zo is ... tja moeten we zo iemand gaan opsluiten ? Waarom ? Lijkt me dat hij die mening moet kunnen verkondigen.
Natuurlijk als iemand zou oproepen tot geweld/moord dan is er een probleem ... . Maar zolang het blijft bij het verkondigen van een mening moet dat kunnen. Het alternatief is immers de dictatuur en dat is veel erger wat mij betreft.
Ik ben wel een tegenstander van de totale vrijheid!
Ik ben enkel voorstander van het totale recht op vrijheid van meningsuiting.
Verder vind ik een wettelijk kader onontbeerlijk voor een samenleving.
En dat kader moet a) gedragen worden door de meerderheid van die bevolking gesteund op b) de volledig vrije openbare discussie over dat kader.
Totale vrijdheid is enkel weggelegd voor diegene die op een gegeven moment de machtigste, sterkste is. Niet mijn ideaal...

Ik neem aan dat je het zo bedoelde?
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline