Citaat:
Israël is een parlementaire democratie gebaseerd op de Joods-Christelijke waarden zoals die in Europa bestonden.
|
Dan ga je er al vanuit dat een 'parlementaire democratie' liberaal zou zijn. Quod non, hé. Ten tweede: een illegitiem land mag nog zo democratisch zijn als het is, als het er gekomen is door middel van geweld, heeft het geen bestaansrecht.
Het is niet omdat ik vriendelijk ben met iemand anders zijn eigendom, dat het 'goed' praat dat ik die eigendom geroofd heb.
Citaat:
In tegenstelling tot de islam die uitgaat van het "groepsdenken" is het Jodendom steeds nauw verbonden geweest met het individualistisch denken waaruit ook de basis is ontstaan van de liberale ideologie. Iemand die als Liberaal de Palestijnen steunt komt dus niet echt geloofwaardig over.
|
Dat jij de genuanceerd hebt van een aap of iets dergelijks, mag nu wel duidelijk zijn.
Ik verdedig noch 'de islam', noch 'de palestijnen'. Ik val (1) Israël aan (dat geen bestaansrecht heeft) en (2) ik verdedig de groep Palestijnen die door middel van geweld uit hun huis zijn verdreven. Of ga je dát ontkennen misschien?