Discussie: Ayatollah Khomeini
Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2004, 22:48   #35
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Ge staat met uw broek op uw enkels omdat ge als zelf verklaarde expert in de Iran kwestie een nogal magere kennis hebt, en dat is dan nog zachtjes uitgedrukt, verder dan nog omdat ge het nodig vond dat iedereen die niet ten minste eerste hands ervaring had met reizen naar Iran zijn mond erover hield, terwijl ge duidelijk zelf tot die kategorie behoort, het is nu eenmaal zo dat iemand die Iran bezoekt zich heus wel het smoelwerk van Khomeini zou herinneren, evenals iedereen die nog maar de minste notie heeft over het ontstaan van het moslimfundamentalisme, en ja, zelfs iedereen die in de jaren 70 en 80 af en toe eens naar het nieuws keek. In consequentie met uw eigen uitlatingen zou ge dus zelf beter zwijgen, gelukkig zijn we hier een bende toffe peren en moet ge voor ons niet consequent zijn met uwzelf.

Over de grond van de zaak, is de revolutie die Khomeini teweegbracht zijn oorspronkelijke doel voorbijgeschoten en ontaardde het van de ene dictatuur in de andere, dit maal een religieuze. Het is in Iran dat de golf van moslimfundamentalisme zichzelf zal ten val brengen, en dan is het ineens gedaan met al die zeveraars op het forum die denken dat fundamentalisme inherent is aan 1 bepaalde godsdienst.
Ma wa is da nu, waar heb ik gezegd dat ik een iran expert ben? Ik heb enkel de reportage beschreven die ik gezien heb over iran en een befaamde komeini of hoe dat je het ook uitspreekt of schrijft, interesseerd me geen bal! In deze reportage heeft een journalist in undercover laten zien hoe het er ginds onder de huidige machthebbers het er aan toe gaat.
Indien je deze feiten tegenspreekt dan raad ik inderdaad aan dat je er eerst eens naartoe gaat voordat je er je mond over opent ja, of ga je nu de reportage als opgezet en niet echt verklaren? Zoals ik ook al zei ken ik niets over de geschiedenis van iran, interesseerd me ook geen bal en daar had ik het dus ook niet over, ik had het over nu!!!!!!!!!!
Ik hoef dus niet te zwijgen over de geschiedenis want ik was ook enkel maar over het heden bezig.
En dat is nu precies waarom ge de ballen snapt van wat daar aan de gang is.