Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy
Oudste verdachte busincident terug thuis
De oudste van twee broers die op 1 april betrokken raakten in het busincident met agent Georges Van Tiggelen (62), is terug thuis in Malle. De Antwerpse jeugdrechter besliste over de vrijlating.
Twee broers uit Malle, 15 en 17 jaar, zaten samen met een vriend op een bus in Antwerpen toen ze ruzie kregen met een koppel.
Agent Georges Van Tiggelen kwam tussenbeide maar incasseerde rake klappen. De jeugdrechter plaatste de 15-jarige in de Hutten in Mol en zijn oudere broer verhuisde naar een gesloten instelling in Ruiselede. Hij verscheen woensdag voor de jeugdrechter voor een evaluatie. Die verliep positief.
“Ik hoop dat dit betekent dat het onderzoek stilaan is afgerond”, reageert agent Georges Van Tiggelen op het nieuws, “Sinds dinsdag werk ik in diensten van zes uur maar dat is eigenlijk al meer dan ze mij adviseren.”
Voila iemand werkonbekwaam slagen na 3 maand terug thuis. ppffffff
|
De politieagent zag de bui dus al halvelings hangen toen hij dit zei:
Citaat:
“Daarop reageer ik niet”, stelt Van Tiggelen. “Dat moet het verder onderzoek uitmaken. De nasleep werkt stilaan op mijn gemoed. Ik hoop dat het niet dezelfde weg opgaat als bij Guido Demoor. Toen werden de feiten afgezwakt en omgedraaid
|
.”