Discussie: Tulband op school
Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2008, 12:31   #91
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Uw volkske wordt binnen afzienbare tijd voor de rechtbank gesleept door haar eigen kleinkinderen voor de gevolgen van een overmatige invoer van cultuurelementen die oncompatibel zijn met de Westerse.
Ik heb en erken geen volkske. Ik erken mensen die allemaal verschillend zijn maar meer met elkaar gemeen hebben dan ze van elkaar verschillen. Ik denk niet in termen van volkeren maar in termen van klassen.
Ik heb namelijk meer belangen gemeen met een migrant die in de autonijverheid werkt dan met een Vlaming die huisjesmelker is.

Wat betreft de 'overmatige invoer van cultuurelementen die oncompatibel zijn': elke cultuur is dynamisch en is altijd een mengelmoes van zeer veel cultuurelementen. Ook de zgn. Vlaamse cultuur is een mix van invloeden uit andere landen en culturen. Dat is altijd zo geweest. Het is in zekere zin zelfs de essentie van cultuur. Die verschillende invloeden botsen met elkaar en uit die botsing komt iets nieuws: dat heet vooruitgang.

Citaat:
En dat ze sinds hun invoer nog geen moment compatibel zijn geweest met de onze, wordt bewezen door de duale maatschappij die u meegecreëerd heeft en die er op wijst dat de multiculto's graag lullen over maar in real life alles behalve bereid zijn de cultuurelementen die ze ongevraagd aan de samenleving opgedrongen hebben, zelf met de hunne te verweven. Kan het nog hypocrieter?
Ik ben geen voorstander van georganiseerde economische migratie en al zeker niet van de manier waarop die in de jaren 50 en 60 is georganiseerd. Ze is bijzonder zwaar gebleken voor zowel de migranten als voor de rest van ons land. Die migratie is er ook niet gekomen om de migranten of de werknemers hier een plezier te doen, maar om de aandeelhouders en bedrijfsleiders ter wille te zijn. Al was het maar om de loonkost te kunnen drukken. Ik ben er dus zeker niet de oorzaak van.

Wat die duale maatschappij betreft: de echte dualiteit bestaat in het feit dat de loonspanning hier is opgelopen van 17 in de jaren 60 tot 44 vandaag. Dat betekent dat de best verdienende vandaag 44 keer meer ontvangt dan de minimumloner. Daarnaast heb je nog mensen die geen loon krijgen maar een uitkering en nog veel slechter af zijn. Dat is de echte duale samenleving: tussen grotesk rijk en gruwelijk arm. En die scheiding doet zich niet voor tussen allochtoon en autochtoon (hoewel veel meer allochtonen arm zijn) maar ook tussen autochtonen onderling. Ik ben daar zeer fel tegen, maar dat heeft dus niets te maken met ras, nationaliteit of religie maar alles met klasse.

Citaat:
Vertel eens beste, welke cultuurelementen uit de islam en de sharia heb jij al met jouw cultuurelementen verweven?
Ik ben anti-godsdienstig en ga dus zeker geen elementen overnemen die deel uitmaken van een achterlijk geloof in god. Ik zet me af tegen de katholieken en doe dat evenzeer en nog meer gedreven met de islam. Ik ben namelijk niet gek.
Wat niet betekent dat er in de islam geen universele waarden zitten die overeenstemmen met die van mij. Maar ik heb geen godsdienst nodig om die waarden te vinden of herkennen.

Cultuur is meer dan godsdienst of een gerecht. Ik lees wel eens een boek bijvoorbeeld, ik luister naar muziek, ik kijk film en bij voorkeur komen die uitdrukkingen uit verschillende culturen. Maar meer nog heb ik heel veel contact met mensen uit de migratie en dat is zeer verrijkend en interessant, zij het op een persoonlijk vlak.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 4 juli 2008 om 12:35.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden