Los bericht bekijken
Oud 4 juli 2008, 20:55   #234
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ocelot[NL] Bekijk bericht
Ik zie punt 1 niet alleen maar om toe te juichen, nu zullen vrouwen misschien eerder voor hun carriëre dan voor hun gezin kiezen (als ze überhaupt al een gezin willen). Als vrouwen carriëre willen maken vind ik dat geen probleem, maar dan wel als de kinderen op een leeftijd zijn waar zichzelf grotendeels kunnen verzorgen.

Punt 2 ligt iets anders, daar kun je als overheid tegenover de werkgevers niet echt veel aan doen als je een gunstig economisch klimaat wilt houden. Al kan een beloning in de vorm van geld van de overheid aan moeders met 2 of meer kinderen gunstig uitpakken. Dat geld zal eerst wel vrijgemaakt moeten worden, dus er kan flink gesneden worden in de buitenlandse uitgaven (ontwikkelingshulp e.d.). Ik weet niet hoe het in België zit, maar in Nederland betalen burgers zich blauw aan de EU, ontwikkelingshulp, en andere zaken waar de Nederlander nooit iets van terug ziet.
1 Waarom zou die keuze niet bij de vrouwen zelf mogen liggen?

2 Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in Belgie ontloopt men gigantische bedragen omwille van financiele fraude van werkgevers. Werkgevers krijgen toplonen en werknemers krijgen overschotjes. De kapitaalsbelasting is zo goed als niets. Er worden Europese boete sopgelopen omdat Belgie zich niet aan de minimae vakbondsvereisten voldoet, enz.

In Belgie zijn het nog steeds de werkgevers die profiteren. Buitelandse hulp is een verwaarloosbaar bedrag in vergelijking.