Discussie: Liberaal?
Los bericht bekijken
Oud 6 juli 2008, 11:13   #13
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Wolput Bekijk bericht
Ik vind dit zo een demagogisch "zever in pakskes". Ge hebt geen vrijheid wanneer ge een hoge opleg hebt bij de ziekenkas, ge hebt geen vrijheid wanneer ge niet voldoende pensioen trekt!

Echte vrijheid zou er pas zijn als de sociale zekerheid voldoende sterk is. Echte vrijheid heb je wanneer je werkt dat je je loon kunt opsouperen en genieten van het leven, zonder u zorgen te maken over u oude dag. Dat is waarlijke vrijheid. Die constante levensonzekerheid, die groeiende is in een steeds groeiend aantal van de bevolking, dat is niet mijn vrijheid.
bartje

uw slogan's zijn goed, en nu de financiering, waar ga je het geld halen
we hebben volgende targets

1° staatsbegroting moet afgebouwd worden met 7% overschot voor het zilverfonds
2° staatsschuld staat nog altijd op 81% van het BNP en moest normaal allang op 30% staan om europees aanvaardbaar te zijn
3° uw overheidsefficientie is 66% , dus 66% van het geld in de overheid afgeroomd via belastingen wordt goed besteed.
4° uw arbeid wordt wegbelast, terwijl de stijgende vervoerskosten er precies terug het lokaal productie/verdeelpunt terug belangrijker maken.

Denk eens goed na, en antwoord dan eens als je een sluitende oplossing hebt.
Ik kan dat ook zeggen hoor; ik vind dat de gepensioneerden allemaal 2000euro per maand moeten hebben. En daarvan uren zitten zingen? En dan, ga jij het betalen, heb jij goesting om 80% belasting te betalen ?

Ik zou eens een politieke partij willen zien die zijn verkiezingsthema volgende thema's aanhaalt

- staatsefficientie +10%
- overheidsschuld -10%
- zilverfonds 7% BNP

dit zijn onze thema's mijne heren. En daarvoor vragen wij een mandaat.

Maar nee ze moeten zitten lullen over
- BHV een soort strontvliegdossier noem ik dat, het ambeteert en het brengt niets op en keert altijd maar terug

- over de petroleum zitten lullen die goedkoper moet en waar ze geen bal kunnen aan veranderen.

- over kerncentrales die ze willen sluiten, terwijl ze godverdomme nog het enige is waar onze economie winst uit puurt

- over fileprobleem dat ze al 30 jaar langer zien worden
- investeren in de haven van antwerpen, zodat we een logistieke hub worden zonder toegevoegde waarde, zonder dat er daar een macroeconomische calculatie moet liggen

en al zo'n zever is de politiek; al de kosten moet ergens in een begroting zitten, en een pak bedrijven (en dat zijn netzoegd ocmw's als ziekenbonden of vakbonden) pakken de poen, en de rest mag de kruimels hebben, of mag zich doodwerken om de boel recht te houden.

Laatst gewijzigd door brother paul : 6 juli 2008 om 11:21.
brother paul is offline