Discussie: rijstijl vraagje
Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2008, 12:41   #1
berre
Minister

berre's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar berre
Standaard rijstijl vraagje

ik ga binnen 2 dagen mijn praktisch doen. ik rij ondertussen al een dik jaar en zit dus al met enkele gewoonten in mijn rijstijl. één van die gewoonten is dat ik zo veel mogelijk probeer te bollen. als ik van ver een rood licht zie zet ik hem in 0 en bol netjes totdat aan dat licht. meestal is het licht tegen dan opnieuw groen zodat ik nog met een beetje snelheid terug kan versnellen.

mijn broer is nu een paar weken geleden ook begonnen met leren rijden, hij heeft zich daarvoor ingeschreven om 10 rijlessen bij de rijschool te gaan volgen. na een paar van die rijlessen kwam hij thuis en zei tegen mij: als ge op u praktisch zo gaat rijden zijt ge gebuisd! naar't schijnt mag je nooit over lange afstanden bollen. als je van ver ziet dat het rood licht wordt moet je in versnelling zonder gas te geven tot dat licht gaan. dat zou dus blijkbaar MINDER verbruiken dan te bollen tot het licht. er verscheen en zeer groot vraagteken en een tekstballonnetje "WTF" boven mijn hoofd toen ik dit hoorde. hij zei dat de theorie erachter de volgende was: als ge bolt dan moet u motor draaiende gehouden worden. als ge in versnelling rijdt dan wordt u motor draaiende gehouden door u snelheid... het verbruik zou dus minder zijn.

ik ben sowieso al behoorlijk tegen mijn tenen getrapt dat ik daar een week voor mijn praktisch achter kom. mijn vraag: hoe hebben jullie jullie rijexamen gedaan? klopt het dat in versnelling rijden tot een licht minder verbruikt dan tot daar bollen? ...
berre is offline   Met citaat antwoorden