Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2008, 13:26   #1
Conscience
Staatssecretaris

Standaard Een visum voor een partner

Gisteren heb ik met een stijgend ongemak de uitzending van panorama bekeken over 'Belgen van Turkse origine die in Turkije een partner gaan zoeken. Die partner verkrijgt dan blijkbaar een visum om in Belgie te wonen.

Ik ga me niet uitspreken over individuele gevallen.

Vanop afstand bekeken gaat het erom: in Europa (Belgie, Nederland, Frankrijk) willen Turkse jongeren gaan wonen omdat de overheid ze beter behandelt, dwz gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg en een redelijk pensioen en zorg voor de oude dag.

De meisjes in casu gaan er niet van uit dat ze zullen werken in Europa. Gewoon thuisblijven aan de haard, dat is blijkbaar wat de Turkse man verlangt.

En daarna genieten van zomervakanties in Turkije waar diverse van hun famillieleden die in Europa wonen hun zomerverblijf hebben.

Ik wijs niemand van deze mensen in de uitzending met de vinger, maar ik voelde me beschaamd Belg te zijn, als dat is waar dit land nog goed voor is.

Tot slot vermelde Van Laeken ook nog dat o.a. Nederland een verplichte taaltest ter plaatse heeft ingevoerd vooraleer de bruid naar Nederland mag komen.

Er zit duidelijk iets grondig mis in deze samenleving.

Laatst gewijzigd door Conscience : 7 juli 2008 om 13:30.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden