Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten
Verdeeldheid speelt ons parten, maar dat wil nog niet zeggen dat we moeten samenwerken. Over de formules kan men natuurlijk eindeloos discussiëren: een kartel, verkiezingsafspraken, onder een overkoepelende naam,..
N-VA verwerpt het cordon, maar moet toch vaststellen dat met name het VB er niets aan doet om uit het cordon te geraken. Het VB is geen aantrekkelijke partner: ze hanteren een discour dat niet rijmt met dat van de N-VA en hebben een overdaad aan personeel van een bedenkelijk niveau. Het VB zal hier eerst zelf aan moeten werken om zich aanvaardbaar op te stellen.
Persoonlijk lijkt me de idee van een Forza Flandria utopisch.
LDD is een andere zaak. De twee grootste knelpunten zie ik daar in het ego van DD zelf en hun té liberaal programma, wat bij vele N-VA'ers niet in de smaak valt. DD heeft enkele weken geleden zelf de deur voor een kartel dicht gesmeten. Hij herhaalde voor de zoveelste keer dat dit kiezersbedrog is.
|
Verdeeldheid onder de Vlaams-nationalisten is het cement waarop België gebouwd is. Natuurlijk moeten we samenwerken, de formule waarop is van minder belang.
Van de voorzitter van een jongerenafdeling binnen de partij, in wezen toch separatistisch, had ik toch een iets radicaler toon verwacht. Het is alsof ik BDW hier bezig hoor.
Of Vlaanderen daarmee gediend is maar de vraag.