Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Alé, waar kan ik het Algemeen Belgisch Identiteitspapieren Voor Mensen met 2 Nationaliteiten zien, waar je dat heb tgehaald?
|
Adriaan, ik ben het een beetje moe om op uw zever te antwoorden...op wat slaat dat nu, wat u daar zegt ? Die zogezegd Belgische Marokkanen hebben 2 paspoorten, dat is een feit. In Frankrijk is het net hetzelfde, en in Duitsland, enz.:
als u als Marokkaan geboren word, behoud u die nationaliteit voor het leven. Dat is hun grondwet.
Het is hen wel toegestaan een 2de nationaliteit te verkrijgen. En dan worden ze hier dus Belg. Nu, voor een Belg is het enkel toegestaan om van nationaliteit te veranderen. Als ik emigreer naar een ander land, en daar volledig wil integreren, kan ik daar de nationaliteit aanvragen. Indien ik die krijg, verlies ik wél mijn Belgische nationaliteit. Kunt u tot zover volgen, jongen ?
Maar als een Marokkaan Belg geworden is, moet die toch naar de Belgische wetten luisteren, waar of niet ? En dus mag hij maar één nationaliteit bezitten. [u]
Citaat:
Zolang de Marokkaanse wet de mensen die Belg willen worden, hen belet om hun Marokkaanse nationaliteit op te geven, zouden die dus in feite onmogelijk tot Belg kunnen gemaakt worden, want een Belg mag maar één enkele nationaliteit hebben.[/U
|
]Nu, dat kan die "Belgische" Marokkanen natuurlijk allemaal niets bommen, net zoals de rest van onze wetboek.
Citaat:
Ze doen er nog een schep bovenop: elke keer dat er een nieuw kindje geboren word, geven ze dat aan op de Belgische burgerlijke stand uiteraard, maar eveneens op het Marokkaans consulaat, en dan word dat kind daar als Marokkaan ingeschreven, met als gevolg een nieuwe generatie 2 paspoort-bezitters.
|
Er zou op z'n minst een wet moeten komen, die verbied dat ze hun kinderen als Marokkaan gaan aangeven, EN als Belg. Anders stopt dat spel nooit. Maar zelfs d�*t zal al wel als "racistisch" afgedaan worden, vrees ik. Zolang België geregeerd word door valse, volksverradende schurken zullen de zaken niet veranderen...