Discussie: Kamperen
Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2008, 15:49   #11
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Ik moet toegeven dat ik iets minder euforisch ben. Vooral als ik bedenk dat we bij slecht weer met z'n vieren (ons dochtertje van 8 gaat ook mee) mogelijks opgesloten zitten in een tent van 4 bij 4, zonder televisie, zonder computer, zonder internet...
Waarom moet je in die tent zitten als het regent ???
Er bestaat kledij die aangepast is aan dat soort weersomstandigheden . Je bent op vakantie , zit niet in die tent , ga ergens heen ...

En voor de rest leg je iedereen duidelijk de regels uit hé , den eerste die zijn of haar slijkschoenen niet uitdoet alvorens in de tent te gaan kan als wasrekje dienen en zo ...
Trouwens , kleine gezelschapspelletjes of een gewone boek kaarten is een superoplossing voor zo'n dagen (thuis speel je dat waarschijnlijk niet vaak hé) .
Zorg er voor dat de tent groot genoeg is , en dat je weet hoe je ze opzet (een paar keer oefenen in de tuin helpt al een pak)
Neem iets mee om insecten uit de tent te houden (vertel ook 's avonds geen verhaaltjes over grote gemene spinnen uit de ruimte of je kinderen houden je een hele nacht wakker)
Geef je kinderen elk een eigen pillamp (liefst geen op batterijen) en klaag er niet over als ze 's avonds nog een uur figuren maken op het tentdak...

't is een prachtmanier om je vakantie met het gezin te spenderen , de kleine ongemakjes die je zal tegenkomen los je wel op met logisch nadenken en eventueel raad te vragen aan de andere kampeerders op de camping ...

Prettige vakantie toegewenst in alle geval ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden