Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2008, 20:24   #491
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

Het gaat er niet over waar hij was. Jezus als God kan overal zijn. Het gaat erover dat het moment van de Hemelvaart bij Lucas I op paasdag was en bij de zogezegde Lucas 2, steeg Jezus op ter hemelen op 40 dagen na paasdag. Het kan dus niet zijn dat dezefde auteur niet meer precies weet wanneer Jezus nu opsteeg. Daarvoor is het gebeuren te belangrijk.
U ontwijkt mijn vraag. Hardnekkig. Het ligt voor de hand waarom uiteraard.

Citaat:
Wat is dit nu voor een argument. Lange tijd dachten de meeste auteurs ook dat de zon rond de aarde draaide. Maar daarom was dit nog niet zo. Ik heb u gezegd waarom Handelingen niet van dezelfde auteur kan zijn en zeker niet de gewraakte passage.
Uw vergelijking gaat niet op. Zeker niet als je zelf ook niet anders kan dan concluderen dat Jezus wel in de hemel moest zijn....

...maar het niet kan zeggen omwille van je zwakke argumentatie.

Citaat:
Dat is geen muggezifterij. Dat is wat men noemt :zoeken naar de waarheid. Maar daar hebt u blijkbaar niet veel kaas van gegeten. Want u stelt zich hierover geen vragen. Dat is natuurlijk het gemakkelijkste.
Als je echt zou zoeken naar de waarheid zou je ook de argumenten voor Lucas in acht nemen en deze als tegengewicht op de apothekersweegschaal leggen in je oordeel. Maar over de pro' s rep je met geen woord.

Citaat:
Volgens mij kent u evenveel van het 'koninkrijk' als ik. Dwz: niet veel.
Volgens jou...

Volgens mij ben je als de schriftgeleerden en de farizeën. Die elke letter van de Bijbel weten staan, maar voorbij gaan....ja, aan het koninkrijk Gods.

Enig idee hoeveel keer het over het koninkrijk gaat in de evangeliën?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 7 juli 2008 om 20:25.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden