Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system
Als het zijn schip is ja. Maar dat laatste is niet het geval. Wat ik in mijn huis doe, dat zijn uw zaken niet. Of ik mijn tuin onderhoud, daar hebt u niets mee te maken. Maar u moet wel mijn huis en mijn tuin niet komen inpikken omdat ik deze beiden verwaarloos. En dat is wat de joden deden: inpikken en stelen en verdrijven. Enfin, hetzelfde doen als wat ze deden in het Oude Testament met de inwoners van het 'Beloofde Land'. De Palestijnse kampen zijn er zo maar niet gekomen. Daar wonen heel veel van de door de joden verjaagde Palestijnen. En de Joden die wonen nu in het gebied der verdreven Palestijnen en dit allemaal met de hulp van de yankee-dollar. Daar kan niet de minste twijfel over bestaan. En nu is men ook bezig (Oost-)Jeruzalem 'Arabenfrei zu machen'. En ook daar kan er niet de minste twijfel over bestaan. Israel 'heilig' land?? Neen, Israel, het land van de schande.
|
Dit is kwaadaardig geklets en u weet het.
Ondanks eeuwenlang onderdrukking, verdrijving, gedwongen bekering etc is de Joodse bevolking altijd de grootste bevolkingsgroep gebleven in en om Jeruzalem. Ongeveer 70 jaar voor de stichting van Israel zelfs met een absolute meerderheid. Dat is nog vóór het zionisme.
In het delingsplan van de VN kreeg Israel, niet Jeruzalem maar wel, gebied toebedeeld waar de Joodse bevolking minstens 55% van het geheel uitmaakte.
Desondanks wilden alle arabische buurlanden de Joden vernietigen. Toen die zich niet lieten vernietigen en de staat Israel uitriepen werd het nieuwe land massaal aangevallen. En weer lukte de vernietiging niet. Ten gevolge van die oorlog moesten wel veel arabieren vluchten.
Wat Jordanie wél lukte was de totale Westelijke Jordaanoever te annexeren en een etnische zuivering toe te passen op de oorspronkelijke Joodse inwoners van Oost-Jeruzalem. De Westbank is 40 jaar lang Jordaans geweest en alle inwoners hebben de Jordaanse nationaliteit. Zo'n twintig jaar lang heeft de Jordaanse overheid niets gedaan om haar staatsburgers uit de vluchtelingenkampen te helpen. Niets. Vraag je af waarom.
Toen het in 1967 weer niet lukte om de Joden te vernietigen bezette Israel de Westbank, waarop zich een Jordaanse troepenmacht vlak bij de grens had gestationeerd. In 1988 deed Jordanie ineens afstand van de Westbank t.b.v. een ''Palestijnse staat''. Hoe hypocriet.
Uw verwijzingen naar het Oude Testament zijn net zo absurd als die van Sinistra. Er is geen zinnig mens dat twijfelt over het feit dat Jeruzalem Joods is, ook de arabieren niet. Wat de arabische moslims echter niet kunnen verkroppen is dat ze zouden worden bestuurd door niet-moslims. Zie ook Libanon.
De Westbank is ''oorlogsbuit'' en desondanks is Israel bereid het land af te staan voor een Palestijnse staat. Logischer zou zijn, zeker nu de vrede tussen Israel en Jordanie is getekend, dat de Westbank weer onder Jordanie zou vallen. Alleen, Jordanie is de ''Palestijnen'' zat.
Maar u bent niet vies van ''oorlogsbuit'' of ''compensatiegebied'' want ik heb u nog nooit een draad zien openen over ''onafhankelijke Oostkantons''. Maar ja, dát zou ten koste gaan van uw geliefde Belgie.