Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2008, 00:26   #130
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68 Bekijk bericht
mijn beste Liberaal,

het Palestijnse volk bestaat helemaal niet.

het heeft geen vooroorlogse geschiedenis, er zijn geen pre-WO II Palestijnse schrijvers of kunstenaars, er is geen voor WO II stammende Palestijnse cultuur (anders dan de arabische). er is nooit, ik herhaal; nooit, een Palestijnse staat geweest.

Palestijnen zijn arabische stammen, beter gezegd Jordaniërs die toevallig in het westen van het land woonden.

Daarnaast woonden er voor WO II verrassend veel Joden in Israel.
voorbeeld;
in 1906 telde Jerusalem zo'n 60.000 inwoners.
40.000 Joden, 13.000 christenen, 7.000 arabieren (of Palestijnen zo je wil)

Als de Palestijnen gezelli terug gaan naar de Jordaanse oost-oever dan zijn ze .... thuis in eigen land.

De redenering van Wilders is dus helemaal zo gek nog niet.
Absolute onzin en geschiedenisvervalsing. Lees eens de Israelische auteur Benny Morris. Er bestaat wel degelijk een Palestijnse cultuur, zelfs al is Palestina nooit onafhankelijk geweest. (ook Slovakije, etc. waren nooit onafhankelijk maar wel een natie). Ik ben er geweest, je kunt moeilijk ontkennen dat Palestijnen zich een volk voelen, het zijn alleszins geen Jordaniërs (hoewel er in JordaniË veel Palestijnse vluchtelingen wonen, het blijven toch tweederangsburgers) en nog minder Syriërs, Egyptenaren, Libanezen. Tenzij je natuurlijk vindt dat alle Arabieren in één land moeten wonen, zoals de pan-Arabisten willen.

VOOR de etnische zuivering was er in wat nu Israel is een absolute meerderheid aan Palestijnen, die ook de meerderheid van de voor landbouw bruikbare land bezaten, en dat al sinds vele generaties.
tomm is offline   Met citaat antwoorden