Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience
1) heruitzending: wat is de relevantie van dergelijke opmerking?
|
Dat dit oud nieuw is, niets meer, niets minder.
Citaat:
De uitzending was bovendien geactualiseerd door aan te geven wat er intussen met deze pêrsonen was gebeurd.
|
Dat moet ik dan gemist hebben.
Citaat:
2) Je hebt blijkbaar mijn post niet goed gelezen, en bovendien heb je zelf niet goed gekeken.
Er was wel degelijk de indruk dat de vrouwen helemaal niet gaan werken in Belgie.
bv: de man uit Brussel (Schaarbeek) die duidelijk aangaf welke de taken waren van zijn nieuwe bruid, en werken was erbij uitgesloten
bv: de vrouw uit Gent die een kandidate voor haar zoon afwees omdat die uit wou gaan werken.
|
Het gesprek met de Turkse die helemaal niet van plan was om hier in België te werken heb jij dan blijkbaar gemist.
Citaat:
En probeer niet het vingertje op te steken omdat je dingen beter zou weten. Ik heb zelf 10 jaar in een Turkse onderneming gewerkt en in Turkije zelf, dus ik ken zelf wel het verschil tussen Turkse vrouwen uit Istanbul die in Brussel wonen en de personen die deel uitmaken van het visumverkeer.
Ik denk trouwens dat deze vrouwen heel andere denkbeelden dan jij hebben.
|
Ik beweer nergens dat ik 'het beter weet'. Ik zeg enkel wat ik gezien heb in de reportage.
Citaat:
En wat betreft de Belgische vrouwen waarnaar je verwijst: ik ken geen Belgische vrouwen die verhuizen naar Turkije omdat daar de sociale voorzieningen beter zijn en erbij zeggen dat ze er niet gaan werken.
|
Ik had het daarover helemaal niet. Men zegt hier dat Turkse vrouwen van hun man niet mogen gaan werken, ik reageerde daarop gewoon dat niet alle Turkse vrouwen WILLEN gaan werken, net zoals niet alle Belgische vrouwen dat willen.