Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bas Luyten
Over voorstellen van Dewinter kan ik kort zijn. Hij steekt zijn hand uit, maar heeft ondertussen zijn voet al klaar om...
Ik kan u tal van voorbeelden geven, binnen N-VA én de jongeren, waarbij het VB zaken uit de context rukt, bewust manipuleert,.. om de N-VA te raken.
Ze hebben in een niet zover verleden een gigantische campagne opgezet om N-VA'ers los te weken. Het resultaat was maar magertjes...
|
En dan? Dedecker doet hetzelfde bij het VB, op véél grotere schaal, en toch doet het VB nog samenwerkingsvoorstellen.
Citaat:
Voor het VB is samenwerking goed als zij de anderen mogen opslokken.
|
Says who?
Citaat:
Het gaat trouwens niet alleen over het vreemdelingenstandpunt. Verschillende andere standpunten zijn ook niet te verzoenen met ons programma. De N-VA gaat voor een inclusieve samenleving. Wij willen iedereen betrekken: nieuwe Vlamingen, holebi's,... Dit kan je niet vinden bij het VB. Dat is een partij van 'exclusieven' t.o.v. vreemdelingen, holebi's,...
|
Dus vooraleer u tot een Vlaamse frontvorming wil komen, moeten de programma's op alle vlakken gelijkgeschakeld zijn? Ga daarmee naar de oorlog.
Citaat:
Zolang er trouwens personeel binnen die partij vertoeft die correctioneel veroordeeld zijn, negationisme prediken, intellectueel niet in staat zijn foutloos een zin te schrijven,.. dan kan men toch niet verwachten van ons dat wij hiermee willen samenwerken. Of wel?
|
Beseft u dat u op dezelfde manier bezig bent als Le Soir uw voorzitter behandelt? Triestig. Geef dan toch gewoon toe dat u, wat er ook gebeurt, nooit met het VB wilt samenwerken, hé.
Citaat:
Daarnaast heeft men nog de hele problematiek rond de communicatiestijl: steeds aanvallend, beledigend, soms ronduit tegenstrijdig.
|
Ik vind het bedroevend om de toekomst te laten afhangen van de
communicatiestijl van een welbepaalde partij. Blijkbaar is Bart Dewever niet de enige uw partij die zijn rabiate VB-haat niet kan onderdrukken. Kritiek op elkaar geven is nodig en zelfs noodzakelijk, maar als de toekomst van Vlaanderen op het spel staat, mag die kritiek de Vlaamse samenwerking niet in de weg staan. Godsvrede is iets wat men in uw partij blijkbaar niet meer kent.
Maar u gelooft waarschijnlijk nog steeds in de stap-voor-stap-onderhandelingstaktiek om België te ontmantelen. Veel succes toegewenst.